© 2024 solvo B.V.

Verzinnen

een vriendin van mij heeft last van dat ze steeds dingen verzint.. zo heeft ze in het afgelopen jaar al 5 verschillende aandoeningen aan haar rug gehad, bij alle keren heeft de dokter/ziekenhuis niets gevonden.. is dit een ziekte, en zo ja.. heeft het een naam? mvg Thomas


Hallo Stylo, misschien lijd je vriendin aan \"pseudologica fantastica\", dat is liegen om aandacht te krijgen. Kan me vergissen hoor maar gezond is het natuurlijk niet. Er kunnen ook andere redenen meespelen, maar ik heb een link voor je opgezocht: http://www.hulpgids.nl/discus/messages/9/977.html?1090943533 Misschien schept dat meer duidelijkheid voor jouw en je vriendin. Veel sterkte, groetjes Kitten

label.Geplaatst op 2004-08-22 12:41:56


Beste Thomas.. Waarom zou je vriendin rugklachten verzinnen?? Ik denk zelf.. omdat een rug erg gecompliceerd als het om pijn gaat.. dat de pijn wel degelijk echt is.. Het kan gaan om wervels... Spit.. Lage rugpijn.. Bekkeninstabliliteit.. hernia.. Noem maar op en zo zijn er meerdere klachten.. Mijn moeder had vroeger zo'n pijn op de borst en in de rug.. Ze konden niks vinden.. Uiteindelijk na 5 fotos.. kwamen ze erachter dat haar borstbeen gebroken was en had een wervelinstorting L4 en L5. Erg pijnlijk door osteoporose.. Daarom zeg ik je eerlijk, waarom zou je vriendin het verzinnen? Neem haar serieus! Vriendelijke groetjes Emmy

label.Geplaatst op 2004-09-19 21:57:00


Verzinnen van ziektes kan ook het syndroom van Münchhausen zijn. Op mijn site besteed ik er zijdelings aandacht aan. www.munchhausenbyproxy.tk Sterkte Mo

label.Geplaatst op 2004-11-13 17:45:45

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren