© 2024 solvo B.V.

Werking van Sertraline

Ik gebruik nu circa 3 weken Sertraline tegen mijn angststoornis + agorafobie. Sinds 3 dagen is mijn dosis verhoogt van 50mg naar 100mg per dag. Ik had van de week in de nacht, toen ik wakker werd, een heel erg fijn, ofwel euforisch gevoel. Ik kon bijna niet meer slapen omdat ik echt een heel lekker fijn en energiek gevoel door mijn lijf kreeg. Dit was de volgende dag helaas weg. Kan iemand mij zeggen of dit een gevoel is wat terug kan komen? Is dit het gevoel wat Sertraline mij kan gaan geven wanneer het in z\'n geheel werkt? En duurt het echt circa 6 weken voordat het pas werkt?


Hallo sellinglennon, Ik heb precies hetzelfde gehad. Na drie weken 50 mg sertraline heb ik afgelopen nacht een paar uur wakker gelegen met ook een heerlijk euforisch gevoel. Ben aan het eind hiervan een half uur in slaap gevallen en werd weer als alle andere ochtenden zeer nerveus wakker. Mijn vraag is of bij jou inmiddels de sertraline is gaan werken. Zo ja na hoeveel weken ? Alvast bedankt voor je reactie.

label.Geplaatst op 2010-01-04 11:07:39


hey, ik ben nieuw op dit forum en zie dat dit onderwerp helaas al een tijdje oud is maar toch hoop ik dat iemand erop reageert. Ik gebruik ook sinds enkele weken sertraline 50 mg. Volgende week zou het worden verhoogd naar 100 mg. Van die 50 mg die ik nu inneem ondervind ik eigenlijk niet zo erg veel effect. Zal dit wel zo zijn eens ik over ga naar 100 mg ? Zijn er mensen die al langere tijd sertraline 100 mg nemen en er veel baat bij hebben maw die er beter van zijn ? Moet ik nog wat geduld oefenen ? Graag iemand die hier ook ervaring mee heeft om zodoende wat ervaringen uit te wisselen .... Ik ben echt op zoek naar een beetje houvast en hoop dat dit medicijn ook effectief zal helpen alvast bedankt voor de reacties

label.Geplaatst op 2010-12-16 16:58:10

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren