© 2024 solvo B.V.

Xanax

Hoi ik heb van de dokter xanax gekregen omdat ik door omstandigheden niet meer kon eten /en angsten het lost het probleem niet op maar ik kan weer eten en reageer er heel goed op maar wie slik dit bijv maanden of langer en wat is het gevolg hier van .Raak je verslaafd of ben je steeds meer nodig zodat het uiteindelijk toch niet meer werkt .Wie kan en wil hier op reageren al vast bedankt groetjes gerda


Xanax is een van de lichtere benzodiazepines. Benzo's zijn zeker verslavend, maar xanax dus weinig. Hoewel je echt niet meteen bang hoeft te zijn voor verslaving, is het toch niet verstandig om het langdurig te slikken. Een huisarts hoort het ook niet langdurig voor te schrijven. Dit soort medicijnen is puur bedoeld om voor een korte periode (bv 1 week) een cirkel te doorbreken. Ook bij psychische klachten kan een weekje xanax juist de vicieuze cirkel doorbreken. Mijn advies: wees niet bang om te slikken, maar doe dit niet erg lang. Voor meer informatie, vraag gewoon aan de huisarts.

label.Geplaatst op 2004-06-20 12:36:14


Bedankt co groetjes gerda

label.Geplaatst op 2004-06-20 13:13:00


xanax is inderdaad een benzo, maar bestaan er mindere benzo's! Xanax is voor de angst of ertegen eigenlijk. De bijwerking ervan is dat je je eetlust ervan terug krijgt of dat komt door de xanax dat valt te betwijfelen, Ik denk dat er meer ontspanning en rust in je zit en daardoor ook weer eet. Het is en en

label.Geplaatst op 2004-09-14 09:17:40

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren