© 2024 solvo B.V.

Zelfmoordgedachtens

Hoi, ik ben 18 jaar en ik loop al jaren met zelfmoordgedachtens.. de laatste jaren neemt het meer toe en heb het ook al 2x gedaan... Hulpverlening neemt mijn niet serieus ik weet niet meer wat ik nu moet doen... hoe kan ik duidelijk maken dat ik wel wil leven, maar niet op deze manier, heb veel mee gemaakt in mijn leven en dat blijft mij achter volgen...


Heb je al is geprobeerd met een medicijn te nemen waar je geen dokter voor nodig hebt. Bijvoorbeeld L-tryptofaan. Gaat je zeker op een creatieve manier met het leven verder laten gaan moest da ni helpen mag je altijd contact opnemen met mij. En zal je wel trachten te helpen.

label.Geplaatst op 2009-12-16 10:51:17


@pirmin30: 1 keer reageren is meer dan genoeg... Overige (dezelfde) reacties zijn verwijderd.

label.Geplaatst op 2009-12-16 16:38:00


heb je al is geprobeerd met l tryptofaan bij te nemen. dat is een anti depressivum maar is eigenlijk een aminozuur dus maar een beetje voedingssuplement, ga je ni van dood en krijg je geen bijwerkingen van, en op lange termijn noprobs.

label.Geplaatst op 2009-12-17 03:03:50


hoi, ik ben 3 jaar opgenomen geweest en het is weer goed gekomen met me. Ik vond het ook ondraaglijk en wilde ook dood op momenten. Maar het is weer goed gekomen en ik ben toch blij dat ik het heb overleefd. Vraag aan je begeleiding als je groene vrijheden hebt of je even baantjes mag trekken in het zwembad in de buurt en doe dat 3 keer in de week. Kikker jezelf een beetje op meid en hou je sterk. Het is een strijd van uithoudingsvermogen, niet van kracht. Je moet even proberen om beslissingen te maken waar je geen spijt van krijgt. Om te gaan sporten is een van de beslissingen waar je geen spijt van kan krijgen, behalve als je een blessure oploopt of iets, hihi. naja, doe je best! v.g. Nick

label.Geplaatst op 2010-03-21 15:52:37


Mij lijkt het dat je best kan zoeken naar nieuwe uitdagingen / dingen in het leven waardoor je een ander en nieuw mens wordt. Misschien is dat beter en niet bang zijn om dus veel te veranderen. Nieuwe ideeën stimulansen krijg je daardoor waardoor je nieuwe wegen kan gaan bewandelen, letterlijk en figuurlijk. Positief kunnen zijn op een bepaald moment in je leven en zo verder blijven gaan dat je dus optimistisch bent. Ik weet zelf dat je het leven door drie verschillende brillen kan zien, namelijk een donkere bril (negatief - pessimistisch), grijze bril (redelijk) en een roze bril (positief - optimistisch). Op de duur weet je naargelang je ervaringen wat je al gedaan hebt, geprobeerd hebt, wat voor soort bril je kijkt. Lukt het je om uiteindelijk voor die roze bril te gaan? Dat lijkt me op zich heel positief dus. Natuurlijk is het bij mensen in het algemeen ofwel echt slecht ofwel echt goed, daarmee dat ik ook even die grijze bril (waar mensen tussenin zweven en alles zoveel mogelijk met golfbewegingen doen) op had, daarmee dat ik je nu deze uitleg kan geven. Ik leef nu min of meer in een soort van droomwereld, maar ik leef, ik krijg mijn tijd goed om en heb weer best mooie toekomstplannen. Nooit opgeven, er is altijd een oplossing, ook hoe bizar je brein je maakt en wat voor akelige gedachten je ook hebt of had. Kop op!

label.Geplaatst op 2010-08-18 21:23:06

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren