© 2024 solvo B.V.

Artrose en gezwollen weke delen?

Hoi, loop al aantal jaar te tobben met gewrichts/spierpijn, weet sinds dec. 2006, dat is artrose heb in mijn nek en rug, in december is ook die heftige pijn in mijn arm begonnen, ben bij neuroloog geweest geen nekhernia, dus daar was ik an snel weer klaar. Huisarts in april injectie in schouder gegeven, ging nog niet over, in juni bij orthopeed geweest, ook hij weer een injectie, maar nog geen resultaat. In april begon onderaan nek en bij borstbeen dikker te worden, weer fotos, ligt niet aan de gewrichten in borst onder sleutelbeen, weke delen, zegt huisarts. Orthopeed weet het niet en ik moet aug. terugkomen, kijken hoe het dan is. Maar aan de rechterkant van mijn rug, waar ik al een tijdje pijn heb, is het nu ook opgezwollen. Loop al haast een jaar bij fysio en in sept. ga ik naar een reumatoloog. Mijn rug word ook steeds krommer. Wie herkent dit? Diday.


Het lijkt mij verstandig als je eens naar een reumatoloog gaat!

label.Geplaatst op 2007-07-27 11:18:35


Het lijkt op de ziekte van Bechterew.

label.Geplaatst op 2007-07-27 11:20:05


Bedankt Dikdun voor je reactie, Ga voor de eerste keer in sept. naar reumatoloog, huisarts heeft het steeds afgehouden, want ze zei steeds, je hebt artrose en dan kan een reumatoloog niets voor je betekenen. Aan de ziekte van bechterev, had ik zelf ook aan gedacht, maar huisarts zei dat dat op de foto's te zien is, en dat was volgens haar niet het geval. Loop wel nu bij een orthopeed voor mijn arm, heb ik ook gezegd van mijn rug, maar hij nam niet eens de moeite om er naar te kijken. Word er een beetje wanhopig van, maar hoop dat ik meer te weten kom bij de reumatoloog. groetjes Diday

label.Geplaatst op 2007-07-27 15:59:01


Ik denk dat dit een soort reuma is nl. fibromyalgie of weke delen reuma. Hier is verder niets tegen te doen, een goede voeding en bewegen blijven belangrijk. Tegen artrose heb je wel medicijnen, ik gebruik na een ongeluk waarna ik veel artrose kreeg artrotec, dit helpt mij goed. Blijf vooral bewegen, ik ken iemand die in een rolstoel is beland, hier zit niemand op te wachten. Ook de reumatoloog kan hier niets tegen doen, alleen bevestigen, ik doe de conclusie via je verhaal, maar een reumatoloog ziet je en kan het evt.bevestigen. Succes.

label.Geplaatst op 2007-07-30 12:01:36


Bedankt V alerie voor je berichtje, even een vraagje, wat is artrotec voor medicijn, is dit een pijnstiller? Ik gebruik nu diclofenac, heb ook een tijdje tramadol geslikt, maar daar was ik de hele dag misselijk van. En welke plaatsen heb jij artrose, als ik vragen mag?

label.Geplaatst op 2007-07-30 20:51:17


hoi het is niet waar dat als er niks te zien is op de fotos dat je dan geen bechterew hebt kan ook beginnend zijn en dan zien ze niks kan wel een paar jaar duren voordat ze wel iets zien heb je je bloed wel eens laten testen op bechterew bij mij zag je ook nog niks op de fotos maar mijn bloed geeft wel aan dat de stof in mijn lichaam zit

label.Geplaatst op 2007-08-30 14:01:24


Hallo, Ik herken dit wel, ik heb zelf vandaag van de reumatoloog te horen gekregen dat ik fibromyalgie heb, een moeilijk woordt voor weke delen reuma, en poly artrose. het begon bij mij ook via mijn rug, en door dat ik al jaren op diclofinac leef en naproxen, bleven de klachten onder drukt. tot dat ik een medicijn allegie op liep en niets van dat allen meer mocht hebben. dat is 4 maanden terug. en alles is nu zo snel achteruit gegaan, dat nu pas het juiste ziekte beeld naar boven is gekomen. of ik er blij mee ben, laat ik zeggen het heeft een naam gekregen, ik wordt door de buiten wereld serieus genomen. nu zit ik zelf met de vraag, wat gebeurdt er op langer termijn.? ik ben 46

label.Geplaatst op 2007-12-05 19:46:44

Naar forum Reumatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren