© 2024 solvo B.V.

Bloed onderzocht

Onlangs is mijn bloed onderzocht op aanwezigheid van reumatoide \\\'sporen\\\', laat ik het zo maar omschrijven. De waarde bleef onder de 25. Ik begreep dat dit voor mij positief is, maar het zegt me niets. Wie kan me helpen (Ik heb in de loop van de week pas weer afspraak met huisarts over vervolg-onderzoek naar oorzaak van de gewrichtspijnen). LiekeT


Beste Lieke, Bloedonderzoek is maar een van de vele middelen die gebruikt worden bij het stellen van diagnoses. En de uitslagen zeggen over het algemeen niet zoveel. De reumafactor bijvoorbeeld, komt lang niet bij iedereen voor. En de bezinking is ook niet altijd verhoogd, zelfs al heb je ontstekingen. De enige die kan beoordelen of je een reumatische aandoening hebt, is de reumatoloog. De huisarts ziet gemiddeld per jaar maar 1 patient met een ernstige vorm van reuma in zijn praktijk, laat je dus doorverwijzen als je klachten hebt. Kijk ook eens op www.reumatoideartritis.nl.

label.Geplaatst op 2005-03-09 10:17:05

Naar forum Reumatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren