© 2024 solvo B.V.

Reumafactor verhoogd

Vorige week heb ik bloed laten prikken omdat ik al een week last had van gewrichtspijnen. Nu heb ik vandaag gebeld voor de uitslag en blijkt mijn bezinking te hoog te zijn en mijn reumafactoren verhoogd. Ik moet een afspraak maken bij de huisarts maar daar kan ik woensdag pas terecht en ik maak me nu toch wel een beetje zorgen. Heeft iemand een idee wat het kan zijn en of het erg is???


door dat te laten prikken willen ze kijken of er aanwijzingen zijn voor reumatoide artritis.oa een verhoogde bezinking en reumafactor kan daarop wijzen.Maar er kan ook wat anders aan de hand zijn.wacht even af wat de arts er van vind,succes!

label.Geplaatst op 2003-11-24 16:39:00


Bij je eerste bezoek worden er VEEL vragen gesteld en bloed onderzoek gedaan, misschien nog wat foto's maken, verder is het dan afwachten !!Zelf heb ik ook lichte reuma !Groetjes Ans.

label.Geplaatst op 2003-11-26 14:18:29


Nou, ondertussen naar reumatoloog geweest. Hij gaf me echt het gevoel dat ik een ouwe zeur was omdat ik helemaal geen klachten meer had. Heeft een hele vragenlijst doorgenomen waar ik overal ja of nee op moest antwoorden. Hij kon niks vinden en daarom moest ik 6 buisjes bloed laten prikken. Vandaag bij de huisarts geweest. Hij had nog niet alle uitslagen binnen. De uitslagen die hij had kunnen duiden op de ziekte van Sjorgen maar het wachten is nog op de andere uitslagen. Graag wil ik in weten of er iemand is die weet wat de ziekte van Sjorgen precies inhoudt en wat de behandeling daarvoor is. Ik hoop dat iemand reageert. Groetjes, Sandra

label.Geplaatst op 2004-01-27 11:46:19


Nou, ik ben bij de huisarts geweest en ik heb een doorverwijzing naar de reumatoloog. Daar kan ik over 1,5 week terecht dus eens kijken wat ze daar zeggen. Ik ben wel beniewd wat ze daar gaan doen. Heeft iemand enig idee wat er gebeurt bij het eerste bezoek aan de reumatoloog?

label.Geplaatst op 2003-11-26 12:41:22


Bij het eerste bezoek kijkt de arts ook naar al je gewrichten, bijvoorbeeld of ze stijf zijn en of er vocht in de gewrichten zit. Reuma is bijna altijd symetrisch, dus dat het aan bijvoorbeeld je beide handen of je beide voeten zich uit. Veel succes bij de reumatoloog

label.Geplaatst op 2003-12-12 11:00:25


de ziekte van Sjögren is een chronische ontstekingsaandoening,gekenmerkt door een te sterke droogheid van de ogen,mond en andere slijmvliezen.Ws is het een autoimmuunziekte.Je kunt het testen door de traanproductie te meten.Je kunt er vast wel meer over vinden op het internet succes ermee

label.Geplaatst op 2004-01-27 14:52:13


Ik heb last van droge ogen dus mijn traanproduktie is niet optimaal. Ik kan wel huilen met tranen maar bij bijvoorbeeld uien snijden krijg ik geen tranen alleen last van prikkende ogen. Dus de droge ogen kloppen wel. Ik heb ook gelezen dat je last hebt van een droge mond en keel. Daar heb ik wel eens last van maar volgens mij heeft iedereen dat wel en volgens mij ligt het ook een beetje aan wat je eet. Maar ik wacht de overige uitslagen van de reumatoloog nog wel af want wie weet is er niks aan de hand. Maar mijn huisarts wil het wel allemaal goed uitgezocht hebben. Ik ben blij dat mijn huisarts er zo goed achteraan zit. Hij zegt ook dat het misschien niks is maar dat dat maar eerst bewezen moet worden!

label.Geplaatst op 2004-01-28 08:31:58


laat het inderdaad maar goed uitzoeken ja,want het klinkt wel verdacht voor Sjögren. Ik snap trouwens niet hoe het kan dat mijn vorige bericht geplaatst is onder de naam anna?!dat bericht heb ik nl gestuurd?!vreemd,maar goed,maakt niet uit verder. succes ermee

label.Geplaatst op 2004-01-28 10:28:32

Naar forum Reumatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren