© 2024 solvo B.V.

Reumafaktoren

heeft iemand enig idee IgA reumafaktoren zwak positief, titer 1:20 wat nu naar 39 is gegaan, heb je het dan nog over zwak positief, het is toch een teken dat het erger wordt? Wat betekent in de stollingstesten IgG en IgM is een lupis anticoagulans. Antcardiolipine titers, respectievelijk 32 en 7 zijn normaal. Heb ook een sterk verlaagde capillaire refill. Het klinkt erg intressant, maar helaas weet ik niet wat ik er mee aan moet.... Weet dokter Co in opleiding hier misschien wat meer van. Zou hier graag wat meer van willen weten als het mogelijk is.


Ik ben niet zo thuis op dit gebied. Wat ik begrijp, is dat dus enkel je IgA reumafactoren zwak positief zijn, mogelijk gestegen. Al dit bloedonderzoek zegt niet zo gek veel. Je moet voornamelijk afgaan op klachten. Een heel groot deel van de mensen heeft positieve reumafactoren, zonder dat ze klachten hebben. Dus enkel dit onderzoek zegt vrij weinig. Vraag volgende keer gewoon aan je huisarts of internist. Die heeft het hele plaatje voor zich.

label.Geplaatst op 2004-09-23 18:19:10

Naar forum Reumatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren