© 2024 solvo B.V.

Verspringende hevige, korte gewrichtsontstekingen

Ik heb nu bijna anderhalf jaar last van gewrichtsontstekingen, althans iets wat daarop lijkt. De reumatoloog kan voorlopig nog niets afwijkends vinden en heeft mij weggestuurd met Diclofenac en Paracetamol met Codeine. Ik moest de pijnen maar pragmatisch oplossen en kijken wat de tijd zou doen. De maximale dosering van deze medicijnen is een tijdlang niet voldoende geweest om de pijn te hanteren. Van de huisarts heb ik ook nog Diazepam gekregen, slaapmiddel dat ook als spierverslapper werkt, waarmee ik af en toe even goed kon slapen. Toen de reumatoloog niets kon vinden en de pijn en het niet meer goed kunnen functioneren de spuigaten uitliepen, heb ik heil gezocht in het alternatieve circuit: bio-resonantie. Die hielp mij helemaal van de medicijnen af. Een nieuw leven leek begonnen, maar helaas de klachten komen nu weer hevig terug. Mijn klachten kenmerken zich als volgt: steeds op een andere plek in mijn lichaam, begint met een soort van pijn alsof je een verkeerde beweging hebt gemaakt om vervolgens in de loop van een dag uit te monden in schreeuwerige, heftige pijn, waarbij beweging niet meer mogelijk is. Als de pijnplek in de benen zit, dan kan ik gewoonweg niet meer lopen. De medicatie zorgt ervoor dat de pijn dan ook weer binnen 24 uur volledig verdwenen is en ik weer alles kan doen!!! Op dit moment heb ik ongeveer 3 keer in de week weer op een andere plek zo\'n ontsteking. En nu gebeurt het ook dat ik op meerdere plekken tegelijk pijn heb. Ik voel mij er moe bij en ik heb het dan vaak heel erg koud. De ontstekingen zoeken alle soorten gewrichten op, van vingers, ellebogen, schouders, heupen, enkels, knieen. Vlak voor de menstruatieperiode verergeren de klachten. En de laatste keren doet mijn 6 weken geleden geopereerde oor, die verder prima geneest, ook soms mee in het ontstekingsgevoel: heftige oorpijn die ook weer na een dag diclofenac en paracod verdwijnt. Mijn vingers doen elke ochtend pijn bij het wakker worden en blijven stijf en pijnlijk gedurende de halve ochtend. Ik heb uberhaupt vaak een oude-vrouwtjes-gevoel in mijn hele lijf, terwijl ik 38 jaar ben. Ik ben niet tevreden over mijn reumatoloog, dus ga ik vanmiddag naar mijn huisarts om een second opinion bij een andere reumatoloog te halen. Ik wil nu graag een reumatoloog in het LUMC. Ik wil ook graag nu echt alle mogelijke onderzoeken, want het niet weten wat het is, maakt het allemaal een stuk erger, ook naar mijn omgeving toe. Die begrijpen er niets van, dat ik de ene dag niet kan lopen en de andere dag gewoon weer op mijn fiets kan stappen. Ik ben redelijk wanhopig hierover en vraag mij af of er mensen zijn die dit beeld herkennen. Vriendelijke groeten.


Hallo, Ik heb je bericht gelezen wat jij schrijft daar erken ik mezelf helemaal in.Kreeg vier weken geleden voor het eerst een aanval. Vanaf die tijd gaat het door mijn lichaam.Een dag of drie en dan komt het weer ergens anders.Het is ook erg pijnlijk. Vooral als het in mijn handen is dan krijg ik ook nog een keer een brandend en dove gevoel en dan doe ik dus geen oog meer dicht.Mijn reumatholoog denkt dat Palindroom reuma is een zeldzame reuma.Je kunt het opzoeken op internet.Misschien weet je al wat meer.Ik gebruik nu als medicijn Plaquenil maar dat heeft wat langer nodig voor het gaat werken. Ik ben ook erg snel moe wat ik dus erg moeilijk vindt om mee om tegaan.Maar je hebt gewoon geen keus.Misschien hoor ik nog wat van je of je al wat verder bent. Vriendelijke groeten Ynneh

label.Geplaatst op 2007-05-16 14:06:47


Hoi, De soort reuma, die je beschrijft, herken ik omdat een vriendin van mij hetzelfde heeft. Zij is gediagnostiseerd met Palindroomreuma. Dit is een hele zeldzame soort reuma, waar je bijna niets over kan vinden. Zij wordt behandeld met Kinine, oftewel plaquenil. Misschien dat je hier iets mee kan?

label.Geplaatst op 2007-10-02 22:18:18


Beste KBM, Ik ben Crohn patient en sinds mijn gebruik van Remicade heb ik exact dezelfde klachten als jij. Ik snap precies hoe je je voelt en ben eigenlijk benieuwd hoe het nu met je gaat? Ik heb nu paracetamol en codeïne maar dit helpt s'nacht bijna niet en hierdoor slaap ik heel erg slecht en ga me nu steeds slechter voelen en ben benieuwd hoe jij op de spierverslappers reageert. Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik contact heb gezocht. Groetjes Cynnie

label.Geplaatst op 2011-10-05 10:46:46

Naar forum Reumatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren