© 2024 solvo B.V.

Wie wil mij wegwijs maken in de wereld van reuma?

Sinds een poos heb ik gewrichtspijn /peesontsteking, pilletje zus en zo helpt dus niet, nu heb ik gehoord dat het ook aan bepaalde voedingsmid. kan liggen, wie kan mij er meer over vertellen. Alle informatie is welkom!


kijk eens op www.aspartaam.nl Veel klachten,mn gewrichtsklachten,worden toegeschreven aan oa aspartaam(zoetstof)en aanverwante stoffen. Gebruik je veel light producten en zoetjes?laat ze minimaal 60 dagen staan en kijk wat er gebeurt. Heb je wel ook bloedonderzoek laten doen?

label.Geplaatst op 2004-01-09 11:21:14


Heb al enkle jaren RA en mn grootste les is luister naar je eigen lijf en vergeet die STOP niet. Je vraagt heel direkt naar het verband van voedings middelen,mijn ervaring als patient en verpleegkundige is geniet v/h leven,luister naar jezelf......en dan voel je je het best! Sterkte Ellen

label.Geplaatst op 2004-09-22 19:31:28


Hoi Ik zal me even voorstellen. Ik ben Esmeralda 27 jaar oud en studente en zit sinds 4 jaar in de rolstoel door reuma. IK woon thuis bij mijn moeder die ook reuma heeft en in de rolstoel zit. Wat ik je kan aanraden is luister naar je lichaam neem je rust en leer je eigen grenzen kennen want die zijn erg belangrijk je moet niet teveel van je lichaam vergen. Qua voeding weet ik wel dat veel melkproducten niet echt goed is wij mogen nog 1 beker melk en 1 schaaltje yoghert per dag want wij dronken soms wel een liter melk/yoghert (mager) per dag en onze reumatoloog wilde dat we dit minderde en het maakt zeker verschil. Wat wij ook hebben geleerd dat Tomaten nadelig kunnen zijn mijn moeder mag nog 1 tot 2 tomaten maximaal per dag want ze at voordien veeeeeeeeel meer en nu ze minder eet dan voelt zij zich wel beter. wij slikken beide veel medicijnen en ikzelf gebruik ook embral injecties en die werken erg goed gelukkig maar je moet wel altijd denken geniet van het leven en doe het rustig aan als je veel pijn hebt want leer je lichaam kennen en vooral je grenzen veroorzaakt iets veel pijn probeer het te mijden en schaam je ook nooit om hulp te vragen wij hebben veel huishoudelijke zorg en ikzelf wordt 5 dagen per week geholpen met douchen door thuiszorg en in het begin was dat best moeilijk maar ik kan er nu goed mee omgaan en het is fijn dat die hulp er is. Ik geniet van het leven en op mijn slechte dagen doe ik rustig aan en ik geniet van de goede dagen dat ik dan leuke dingen kan doen maar dit heeft lang geduurt voor ik alles kon accepteren en nu weet ik hoe ik ermee om moet gaan. Als je eens wil mailen of chatten mag je me altijd een berichtje sturen. Groetjes Esmeralds

label.Geplaatst op 2005-11-16 17:07:18

Naar forum Reumatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren