© 2024 solvo B.V.

Zou het toch bechterew kunnen zijn?

al heel jong begon het met me kaken, kraakte en soms kon ik me mond niet open omdat het pijn deed heeft aantal jaar geduurd is vanzelf weggegaan toen begon het in me polsen ene keer links dan weer rechts dokter zei dat het overbelast was de pijn kwam en ging dan had ik gevoelige knieen of enkels die dan bij elke beweging kraakte of me elleboog die eerst moest kraken voor ik die recht kon en met lopen pijn in me schouder en rug een tijd last gehad van me schouder waarvan ik dacht het zal wel een kou zijn in de zwangerschap veel last van me rug en ontstoken ogen gehad ook erna veel last van me rug bijna een jaar lang ontstoken tandvlees gehad, van me schouders en nek waar ik ook hoofdpijn van kreeg, vaak wazig en dubbel zien met lichtvlekjes, pijn in me hand als ik aan het schrijven was dat ik echt ff moest stoppen nu de laatste 2 jaar constant een zeurende pijn in me linker of rechterbil en in de zomer ineens laag in me rug wat ook weer weg gaat maar wel iedere keer terugkomt ook in de heupen waarvoor ik in november diclofenac had het is ff mindergeweest maar ook weer terug is gekomen maar nog veel erger durf in bed me niet om te draaien en sochtends kan ik me amper aankleden omdat het zo stijf en pijnlijk is als ik moet niezen of hoesten dat durf ik niet want dat doet te veel pijn in de loop van de dag word het wel minder had weer dicoflenac gehad maar hielp ook niet foto\'s gemaakt van me bekken niets op te zien terug gegaan naar de dokter kreeg naproxen die nu een week later wel helpen en foto\'s gemaakt van bovenrug en borstbeen ook niets te zien het bloed is ook goed het is nu wel minder alleen met bepaalde bewegingen en niezen en hoesten doet nog steeds pijn en sochtends nog altijd moeilijk met aankleden vooral me sokken en schoenen omdat ik me zo stijf voel savonds weet ik me geen houding te geven omdat me nek, schouders en armen zo zwaar voelen als ik heb gezeten en weer opsta is het net alsof ik een berg heb beklommen zo zwaar voelen me benen ben ook best vaak moe. mijn vader heeft bechterew is ook pas na 30 jaar vastgesteld en de dokter zij dat het op deze leeftijd zichtbaar moet zijn als ik bechterew heb (ben 34) hoop natuurlijk dat het niet zo is, maar wat is het dan? wie herkent dit


Waar zou het dan zichtbaar moeten zijn. Ik was nog net 35 toen bij mij bechterew geconstateerd is. Bloed goed maar had wel het erfelijke gen. Vader ook Bechterew dus toch maar foto's gemaakt. Ook daar niets op te zien. Bleef klachten houden ook al waren die A-typisch zoals dat heet, dus niet geheel naar Bechterew maatstaven. Reumatoloog vertrouwde het toch niet helemaal en heeft een scan laten maken. Daar bleek toch een verkalking op te zien. Dus uiteindelijk toch Bechterew. Nu door therapie en veranderd eetpatroon stukken verbeterd. Geen medicijnen nodig. Door blijven vragen dus. Vraag anders naar een MRI-scan. Je klachten moeten ergens vandaan komen. Succes! Groetjes, Yvonne

label.Geplaatst op 2006-09-06 04:16:59

Naar forum Reumatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren