© 2024 solvo B.V.

Afscheiding

Ik ben sinds mijn 11e al ongesteld en heb sindsdien al best veel afscheiding. Nu ben ik 2 jaar aan de pil geweest maar heb sinds 2 maanden een andere gekregen omdat ik tussentijds ongesteld werd en erg veel last van hoofdpijn had. Ik had altijd al best veel last van afscheiding maar de laatste paar maanden is het telkens op de helft van mijn cyclus een beetje bruinig en nog meer dan normaal. Ook heb ik soms ong. 3 dagen in de maand last een beetje klonterige afscheiding. Ik heb geen last van jeuk en mijn afscheiding ruikt ook niet anders. Wat kan ik doen tegen die afscheiding en hoe komt het dat het nu steeds erger word? Het kan geen soa zijn want mijn vriend en ik waren allebei elkaars eerste. Is het nodig om ermee naar de dokter te gaan?


Afscheiding is een van de meest voorkomende klachten in de huisartsenpraktijk. Het is ook erg subjectief in hoeverre een vrouw hier last van heeft. Verder is het ook niet zo, dat je afscheiding je hele leven door hetzelfde hoeft te blijven. Het kan wel degelijk veranderen, van kleur, geur of consistentie. Dit kan bij jou ook het geval zijn of er kan iets aan de hand zijn. Dit kan varieren van een schimmelinfectie, bacteriele infectie, trichomonas tot een SOA (iets waaraan je niet meteen denkt, mits je partner niet "buiten de deur gegeten heeft" - overigens geen beschuldiging, ik vertel puur objectief waar je aan moet denken). Je vertelt al dat het niet anders ruikt en niet jeukt. Aan de hand van jouw verhaal is het niet erg waarschijnlijk dat er iets aan de hand is, hoewel dat absoluut niet zomaar uit te sluiten is!! Algemene adviezen aangaande afscheiding: katoenen ondergoed dragen, niet met zeep wassen, op de juiste wijze afvegen. Mijn advies: ga naar de huisarts. Die kan kijken of er iets aan de hand is en zonodig een behandeling instellen.

label.Geplaatst op 2004-06-27 14:44:07

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren