© 2024 solvo B.V.

Besneden

mijn vriend is besneden, is zijn penis hierdoor gevoeliger of juist niet? En heeft dit nog verdere gevolgen voor de sex? Hoe moet ik hiermee omgaan? xxx Ikkuhh


Het is schoner. Maar hoe je er mee om moet gaan, dat moeten jullie zelf weten.... ;) De eikel is wel minder gevoelig, omdat er een soort huid opkomt nadat hij besneden was. Maar het is onzin dat een besneden man minder gevoelig of minder zin in sex heeft, dat is een fabeltje. Sommige mensen zeggen dat een besneden man langer over zijn orgasme doet. Ook onzin, een besneden man kan net zo goed last hebben van voortijdige zaadlozing als een onbesneden man. Jij hebt minder kans op baarmoederhalskanker, omdat het minder voorkomt bij vrouwen van besneden mannen en bij kloosterzusters, dus vrouwen die geen sex doen. Momenteel is er in de media een soort hetze tegen besneden mannen aan de gang. Jongens en jonge mannen worden hier onzeker van en gekwetst, en er wordt allemaal onzin geroepen in de media. Ik hoop dat besneden jongens en mannen zich niet laten opfokken door de negativiteit in de media over besneden zijn. Voor een vrouw is het altijd fijner en schoner, dat zegt elke vrouw die wel eens sex met een besneden man heeft gehad.

label.Geplaatst op 2004-10-16 18:12:38


hi een besneden penis is over het algemeen minder gevoelig dan niet besneden penis. dat komt door het feit dat de eikel direct in aanraking komt met de omgeving doordat er geen voorhuid overheen zit. daarom wordt de eikel bloot gesteld aan alle soort aanrakingen. het gevolg voor de sex is dat door minder gevoeligheid van eikel, de daad langer duurt(dus meer genot). ik denk dat je meer zon antwoord verwachtte in plaats van discussie over VVD. ik hoop je wat meer duidelijkheid heb kunnen geven. ps: hoe plaats je emotie icoontjes? groetjes

label.Geplaatst op 2004-12-01 21:28:09


Er is ook wel een reden voor die hetze. Die hetze is overigens natuurlijk niet gericht op besneden mannen, maar op het besnijden zelf! Een wezenlijk verschil. De reden is dat er een (medisch) onnodige ingreep wordt gedaan bij een persoon die daar nog geen zeggenschap over heeft. Eeuwenoude regels of rituelen rechtvaardigen dat niet. Af en toe kan een besnijdenis wel nodig zijn bij een veel te nauwe voorhuid, maar dan bestaat er een reden. Ik heb verder niets tegen besnijdenis, maar wel op een leeftijd waarop het jongetje niets in te brengen heeft en ook als de andere medemens ervoor moet betalen. Als een volwassen man zich wel laten besnijden zonder medische indicatie, prima! Maar dan ook op eigen kosten. Cosmetische chirurgie wordt ook niet vergoed als er geen duidelijk medische indicatie is, dus waarom besnijdenis wel?

label.Geplaatst op 2004-10-17 10:09:35


Dat is duidelijke taal. Het lijkt wel een VVD standpunt. Groetjes, Jac. (Ahmida)

label.Geplaatst op 2004-10-17 16:56:36


Mijn argumenten zijn toch niet onredelijk? En wat is er mis met de VVD?

label.Geplaatst op 2004-10-17 18:43:48


Als je rijk bent, is er niks mis mee. ben je niet rijk, dan word je door de VVD nog verder uitgemolken.

label.Geplaatst op 2004-10-17 21:49:32


Een politieke discussie voeren heeft weinig zin op dit forum. Overigens is mijn eerder gemaakte opmerking over zelf betalen van een eventuele besnijdenis iets wat voornamelijk de minder welbedeelden ten goede komt! De vergoeding van alle ziektekosten is gebaseerd op het solidariteitsprincipe. D.w.z. iedereen betaalt voor iedereen. Medisch zinloze ingrepen (bv sommige cosmetische chirurgie, besnijdenis) behoren daar niet onder te vallen. Dat is dus een besparing op de ziektekostenpremie. Iets waar de minder welbedeelden meer baat bij hebben dan de welgestelden. Dan kun je natuurlijk altijd zeggen dat sommige mensen het geld niet hebben om een dergelijke ingreep te verrichten, da's waar. Maar ze zijn niet voor niets medisch onnodig. Misschien nog een overpeinzing waardig?

label.Geplaatst op 2004-10-17 23:04:03


Nee, maar daar ben ik het ook altijd over eens geweest, hoor :)

label.Geplaatst op 2004-10-20 13:58:57

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren