© 2024 solvo B.V.

Branderig gevoel bij vrijen

Ik heb nu al bijna drie jaar pijn bij het vrijen, een branderig gevoel. In het begin bleek ik schimmelinfecties te hebben. Later bleek ik mijn bekkenbodemspieren teveel aan te spannen (waarschijnlijk door angst voor pijn sinds die schimmelinfecties). Daarvoor ben ik naar een fysiotherapeut geweest die me geleerd heeft die spieren te ontspannen. Dat lukt me wel, maar niet tijdens het vrijen, dus het helpt niet. Verder ga ik naar een seksuoloog, die me oefeningen heeft opgegeven die ik samen met mijn partner moet doen. Alleen, mijn partner wil die oefeningen niet doen. We kregen er steeds ruzie door. Nu heb ik oefeningen opgekregen die ik individueel kan doen. Maar die helpen niet. En ik voel me altijd schuldig dat ik geen seks meer wil omdat het pijn doet. Ik weet niet meer hoe ik dit op moet lossen. Zijn er andere mensen met zo\'n probleem die het wel hebben opgelost?


Geachte, Wat een naar probleem hebt u! Ik vind het bijzonder jammer om te lezen dat uw partner en u ruzie krijgen als het niet lukt. Vrijen doe je immers samen, uit liefde! Daar hoort ook begrip en geduld bij. Het zou fijn zijn als je met je man praat. Leg hem uit dat je ermee zit. Deel met hem je zorgen, je angst voor die pijn, dat je ervan baalt dat je bijna geen seks meer hebt, om die redenen. Waarschijnlijk hebt u een branderig gevoel na het vrijen doordat u niet vochtig genoeg bent. Bij een vrouw spelen zoveel factoren mee. Je moet je volkomen op je gemak voelen, als je heerlijk seks wilt hebben. Praat met elkaar! Succes. Groet.

label.Geplaatst op 2009-12-15 19:13:07

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren