© 2024 solvo B.V.

Dwangmatige/overmatige masturbatie

Kan iemand mij helpen???? Ik ben nu 40 jaar, en ik heb vanaf mijn puberteit last van gedwongen seksuele handelingen. Het heeft totaal niks te maken met seksuelle fantasieen. Het is een soort dwang, waar ik geen (heel erg weinig) controle over heb. Daarna heb ik enorm schuldgevoel en voel me lichamelijk ook niet goed (heel erg moe). Kan iemand mij helpen? Ik voel me echt ellendig daardoor. Alvast bedankt, Ewa40


Wat er precies gaande is, word mij uit je bericht niet duidelijk. Wel denk ik dat het heel moe zijn, en je schuldig voelen, met elkaar te maken heeft. Het kan je lichaam verschrikkelijk uitputten als je gaat piekeren. Maar misschien is het ook iets lichamelijks (of combinatie), dat ligt er natuurlijk ook aan wat er precies gebeurt. Maar waarom voel je je precies schuldig, heb je daar enig idee over? Misschien is het een oplossing voor je als je met jezelf afspraken maakt, zoals bv, dat je het jezelf volledig toestaat op een bepaalde dag of tussen een bepaald tijdstip. En op dat moment "mag" je dus los gaan. Dat kan dan 'jouw uurtje' zijn bv, en daar mag je ook naar uit zien bv.

label.Geplaatst op 2007-07-04 01:04:16


gegroet, voor zover ik nu kan zien leidt je aan een dwangstoornis , zoals je zelf al denkt. in het algemeen gesproken wordt de neiging tot dwang verlicht waneer je bepaalde geneesmiddelen gebrukt, anti-dwangmedicatie komt dan het eerst in aanmerking. Dat zijn geen middelen waar je last van hoeft te hebbem, ciao nicole34bi

label.Geplaatst op 2007-11-13 00:16:33

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren