© 2024 solvo B.V.

Ejaculatio retardata

Mijn man heeft altijd veel moeite met klaarkomen. Of het duurt heel erg lang (soms wel 30 tot 45 min.)En soms zelfs helemaal niet. Bij zijn ex-en, zegt hij, was hij zelfs nog nooit klaar gekomen. Bij mij dus wel en dat komt misschien wel omdat ik erg smalle bekken heb en dus nauw ben. Maar hij komt wel makkelijk klaar als hij zichzelf mastrubeert. Nu willen wij graag kinderen en dan vormt dit een groot probleem. Ondertussen weten we dat voor dit probleem een naam bestaat en dat is een opluchting. Maar bestaat er ook een oplossing? We worden er behoorlijk depressief van :(


Heeft het met opwinding te maken? Of is het fysiologisch(lichamelijk)? Want als hij bij jou wel klaar kunt komen doormiddel van je smalle bekken dan lijkt mij dat stimulans een probleem vormt. Je kunt ook een seksuoloog hierover aanspreken.

label.Geplaatst op 2006-09-15 07:43:12


Ik zou inderdaad een sexuoloog raadplegen,misschien weet die een oplossing.Op deze manier wordt het waarschijnlijk steeds moeilijker voor hem om klaar te komen omdat er dan ook nog druk achter zit(omdat je zwanger wil worden)Verder zou je ook kunnen proberen om dmv masturberen (hij dus)bijna klaar te komen en dan verder te vrijen,dan lukt het misschien wel.

label.Geplaatst op 2006-09-15 10:54:00


Ik zou geen beter advies kunnen bedenken Nurse!

label.Geplaatst op 2006-10-07 11:38:18


Herken het probleem dat de vraagstelster beschrijft. Minder ernstig weliswaar, maar moet bij mijn partner wel erg hard werken om klaar te komen. Aan haar ligt het niet, ze is fantastisch. Het tast ook het zelfvertroouwen aan. Masturberen gaat beter. Ik had van dit probleem vroeger geen last. In mijn geval speelt mogelijk de leeftijd een rol (66 jaar). Waar ik woon zijn geen moderne sexuologen te raadplegen. Mijn vraag is dan ook of U inmiddels een oplossing heeft gevonden.

label.Geplaatst op 2007-03-10 16:50:26


ik begrijp dat dit op den duur vervelend zal zijn, maar je moet er ook de voordelen van zien! mijn vriend komt namelijk altijd binnen 2 sec. klaar, om het maar even te overdrijven, en bij jouw man/vriend kun je veel langer genieten! krijg je er niet meedere orgasmes door?

label.Geplaatst op 2007-03-27 17:55:07


Bedank voor jullie reacties. Sinds 2 maanden nu komen we bij een sexuoloog. En we zijn 2 weken geleden begonnen met het behandelplan. We hebben nog een lange weg te gaan maar we gaan gestaag vooruit. @ Mistress...trust me, er zitten geen voordelen aan. Het voor zowel hem als voor mij erg frustrerend. Van sex wil je genieten zonder dat je daarbij na hoeft te denken of het wel of niet tot een goed einde gaat komen. En op dit moment is dat niet het geval.

label.Geplaatst op 2007-03-31 00:37:48


Helaas Joof, het is de leeftijd. Naarmate de man ouder wordt, wordt de eikel ongevoeliger. En naarmate je je partner langer kent, neemt ook de hoogspanning af. De som van beiden is dat het (veel) langer gaat duren dan vroeger.

label.Geplaatst op 2007-04-24 20:04:17


Nu dat ik al jullie reacties gelezen heb voel ik me nog ongemakkelijker. Het laatste jaar zijn de problemen pas opgedoken. Ik heb 2 jaar geleden een keer niet kunnen klaarkomen, moet er wel bij vertellen dat ik die avond stomdronken was. Maar het laatste jaar kom ik echt niet meer klaar. Ik 'had' een fantastische vriendin, qua seks was ze geweldig. Nu, ook omwille van dit zitten we in een serieuze dip. Aan mijn leeftijd zal het niet liggen, ik ben 22 jaar, schaam mij dood en over men zelfvertrouwen wil ik het al niet meer hebben. Er moet toch ergens een oplossing zijn?

label.Geplaatst op 2007-11-20 16:54:19


Ik ben een jongen van 20 en heb precies het zelfde probleem.Als ik me masturbeer kom ik binnen 6 minuten klaar maar als ik seks heb met mijn vriendin duurt het eeuwen.Ik moet me adem ook inhouden wil ik een orgasme krijgen.Gaat erg moeilijk en soms heb ik dat mijn penis slapper word tijdens het seks... kan iemand mij helpen?

label.Geplaatst op 2009-12-12 00:30:56


Kijk eens op http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=1018

label.Geplaatst op 2010-04-20 23:55:07

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren