© 2024 solvo B.V.

Extreem gevoelige vagina

Hoi mensen ik heb een vriendin met een extreem gevoelige vagina. Bij één vinger hierin krijgt zij al gelijk pijn. Bij orale bevrediging kan ze het na een tijdje niet meer aan doordat ze zó veel voelt. Wordt dit ooit (een stuk) minder? Anders zou dit namelijk betekenen dat ik nooit sex kan hebben met haar! Groetjes Yaya


Er zijn vrouwen met een (extreem) gevoelige vagina. Ik weet niet of zij nog maagd is en het daardoor zou kunnen komen maar je kunt ook gewoon een (jouw/haar) seksuoloog of huisarts bellen.

label.Geplaatst op 2006-03-14 12:05:59


Beste Yaya, Het komt op mij over als dat het misschien ook zenuwen kan zijn, en angst, ook al wil ze niet angstig zijn. Het is voor veel vrouwen nl nog al wat, als je vriend aan je poesje zit, dat kan heel eng zijn als je jong bent en/of onervaren. Zou dus ook kunnen, weet ik nl nog van mijzelf toen ik nog een klein meisje was, toen voelde het ook zo. Was onbewuste angst.

label.Geplaatst op 2006-03-14 12:50:54


of het een stuk minder wordt of kan worden hangt af van de oorzaak. Pijn of overgevoeligheid kan veel oorzaken hebben, zowel psychisch als lichamelijk. Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat jouw vriendin vulvodynie heeft. Ik acht dat niet waarschijnlijk omdat het niet veel voorkomt hoor, maar het is een mogelijkheid. Vulvodynie houdt in dat de schede (de vagina, het gat dus) ontstoken of geirriteerd is, permanent. Het is dan door de pijn onmogelijk om te penetreren, zelfs met een pink. En ook orale seks kan pijnlijk zijn. Dit is echter iets wat goed te zien is, omdat de schede en de ingang van de schede rood en vaak gezwollen zijn. Ze is dan wat men in de seksuologie noemt "medisch vaginistisch". Jouw vriendin kan ook psychisch vaginistisch zijn, wat inhoudt dat zij zelf, bewust of onbewust, haar bekkenbodemspieren aanspant, waardoor de sex pijnlijk is. Meestal is orale sex dan niet pijnlijk maar het zou kunnen. Dit zie je vaak bij vrouwen die nare ervaringen hebben gehad op seksueel gebied, of vrouwen die niet bekend zijn met hun eigen lijf. Die nare ervaringen spreken voor zichzelf denk ik. Maar dat niet bekend zijn met je eigen lijf wordt vaak over het hoofd gezien. Ik weet niet of jouw vriendin ook masturbeert, en of ze dan klaarkomt, of dat ze dat in het verleden gedaan heeft? Vrouwen die bijvoorbeeld streng gelovig zijn opgevoed kunnen sex als iets zondigs zien, waardoor ze hun eigen lijf niet kennen, en ook niet gewend zijn aan de (toch wel) heftige gevoelens die sex met zich meebrengt. Als zij totaal niet gewend is aan het gevoel dat orale sex geeft, dan kan dat misschien schrikwekkend zijn. Dit kun je oplossen door te masturberen, en elke keer een stapje verder te gaan, totdat je aan het gevoel "gewend"bent, en het niet meer eng is. ik hoop dat je iets aan deze info hebt, en als je ergens over twijfelt, ga naar je huisarts of laat je doorverwijzen naar een seksuoloog, er is vaak heel veel aan dit soort problemen te doen.

label.Geplaatst op 2006-03-17 17:15:17


Misschien heeft je vriendin ook wel een schimmelinfectie (komt net zo vaak voor als verkoudheid). Ik heb dat een aantal keren gehad en toen had ik vaak ook geen zin in seks omdat het toch alleen maar pijn en stroef aanvoelde.

label.Geplaatst op 2006-04-30 20:28:26

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren