© 2024 solvo B.V.

Geen zin

kan het dat je na de bevalling na een half jaar nog geen zin in sex hebt


Ja hoor. Je bent ook moe van de baby, omdat je er steeds snachts uitmoet en weinig slaap krijgt,en dan is het logisch dat je geen zin hebt in sex. Als je goed uitgerust bent dan krijg je vanzelf wel weer zin. Het ligt er ook aan hoe je man doet. Als hij lief voor je is, en geduldig en begripvol, zul je ook eerder zin in sex krijgen dan wanneer hij ongeduldig is en opdringerig terwijl jij bekaf bent. Bovendien vergt borstvoeding ook veel van je lichaam en energie. En vrouwen moeten tegenwoordig er ook nog bij werken buitenshuis als ze een baby hebben, en dan zijn ze zo doodmoe en uitgeblust dat ze helemaal geen zin meer in sex hebben. Heel logisch. Maar ook als je thuis bent, ben je erg druk met de baby. Bovendien heeft je lichaam ook 9 maanden nodig om te "ontzwangeren" Je lichaam heeft nogal een klap gehad zeg, 9 maanden zwanger en dan ook nog de bevalling, borst, etc. Dus zo gek is het niet hoor, dat je geen zin hebt, zullen meer vrouwen wel hebben. Had ik ook wel hoor, ik heb 4 kids gekregen, nou, dat valt niet mee. Bovendien speelt leeftijd ook een rol. Toen ik op mijn 28ste mijn 4de kind kreeg, was ik veel vermoeider dan toen ik nog jong was, met 20 bij mijn eerste kind, en vrouwen die pas met 35 een kind krijgen zijn helemaal doodmoe! Dus, geen zorgen, de zin in sex komt vanzelf weer terug over een tijdje als je meer uitgerust bent. Groetjes, Aimee

label.Geplaatst op 2005-01-31 13:17:09


Ja dat kan gebeuren ja.... Het heeft te maken met meerdere dingen zoals hoe is je bevalling geweest? Je hormonen staan nog wat op de kop ook. ontzwangeren duurt langer dan 6 weken hoor. de ene vrouw heeft na een paar dagen na de bevalling gewoon weer zin en de andere na een maand of 9 dus je hebt geen afwijking wat dat betreft. Het kan ook zijn dat je onbewust bang bent dat je op nieuw zwanger wordt enz kortom erg veel oorzaken kunnen er dus zijn dat je er nog geen behoefte aan hebt groet Noah

label.Geplaatst op 2005-02-01 22:12:43


Hoi, Ik heb hetzelfde probleem. Echt heel vervelend allemaal. Ik heb na de bevalling ook geen zin meer terwijl ik eigenlijk altijd erg gek op sex ben geweest. Het is nu bijna 9 maanden geleden en ik heb het nog steeds. Ik heb het gevoel alsof ik een voorspel van 4 uur nodig heb om een beetje opgewarmd te worden. Maar ik denk dat het vooral komt omdat ik nu moeder ben en alleen nog maar in die rol zit en niet in die van vrouw/minnares. Als ik een keertje uit ben geweest met vriendinnen heb ik wel weer wat meer zin. Ik ben te druk met mijn kindje bezig en kan mijn hoofd niet leeg maken om ontspannen met sex bezig te zijn. Ik hoop echt dat dit over gaat want mijn vriend is heel geduldig etc maar ik voel me wel schuldig en af en toe zegt ie natuurlijk dat ie het heel vervelend vind dat we zo'n slecht sexleven hebben. Maar als je alles op een rijtje zet vind ik het eigenlijk heel normaal allemaal. Groetjes lilly

label.Geplaatst op 2005-05-19 13:59:16

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren