© 2024 solvo B.V.

Half-ingedaalde testikel

hallo, ik ben een gewoon gezonde 18 jarige jongen ik ben toen ik 2jaar was geopereerd aan een liesbreuk maar ook aan een niet-ingedaalde testikel. Op tienjarige leeftijd bleek dit nog niet goed en ben ik opnieuw geopereerd. Toen is het wel duidelijk veranderd en nu is ook de linker testikel duidelijk zichtbaar en voelbaar. Toch zit hij lang niet zo diep als de rechter. Ook kan ik niet voelen waar hij ophoud. Ik heb er nooit last van of wat dan ook, maar ben erg onzeker. Mijn vraag is nu of dit gezond (genoeg) is en de testikel diep genoeg zit? en of een dokters bezoek nodig is. ik hoor graag reacties van \"soortgenoten\"


Als je een medisch deskundig antwoord wilt hebben, kun je dat niet van 'soortgenoten' verwachten maar zul je echt bij de uroloog te rade moeten gaan. Als de testikel buiten het lichaam zit, zit deze op de goede plek. Buiten het lichaam is noodzakelijk omdat het lichaam zelf té warm is voor de testikel. Je kunt dan onvruchtbaar worden.

label.Geplaatst op 2008-06-27 15:50:25


ja dat klopt dat weet ik, maar mijn vraag is dus eigenlijk wanneer het ver genoeg is? want hij zal nooit naast mijn anders testikel komen te liggen. en er zullen ongetwijfeld mensen zijn, die ook geopereerd zijn aan een niet-ingedaalde testikel. En ik ben dus benieuwd of het bij mij gewoon normaal is, of het toch buitengewoon is , en dat ik er dus wat aan moet doen...

label.Geplaatst op 2008-06-30 17:18:28


Hai Daan, Ik zou voor de zekerheid je huisarts raadplegen. Niets om voor te schamen of zo, gewoon doen. Je bent 18 jaar, dus je zou het ook eens aan een goede vriend kunnen vragen, als je tenminste iemand hebt met wie je dit soort dingen kan bespreken.

label.Geplaatst op 2008-08-08 15:44:12

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren