© 2024 solvo B.V.

HELP

Ik wil vragen of iemand mij kan helpen. Ik ben 31 januari gestopt met de pil want ik had mijn stopweek. Maar zaterdagmorgen had ik gemeenschap met mijn vriend. Toen dacht ik van ik neem vanavond de pil wel weer in dan sla ik mijn menstruatie 1 keer over. Maar nou kwam ik zondagavond erachter dat ik de pil vergeten was. Dus het was 2 dagen geleden dat ik de pil heb geslikt. En nou is mijn vraag heb ik kans dat ik zwanger ben????????????


nou Ineke ik denk niet dat je zo snel zwanger bent want in principe heb je de avond ervoor nog de pil geslikt dus ik denk dat dat wel meevalt anders even een afspraak maken bij de huisarts dan weet je het zo sterkte groetjes An

label.Geplaatst op 2003-02-03 11:35:33


Bedankt voor jullie reacties. Er is dus inderdaad niks aan de hand. Maar toch snap ik 1 ding niet. Als je 1 keer de pil vergeet kun je zwanger worden. Maar in een stopweek kun je gewoon gemeenschap hebben zonder kans op zwangerschap.

label.Geplaatst op 2003-02-10 14:22:30


HOI ineke, Je eisprong komt twee weken na de menstruatie, sperma blijft max een week leven. Met de pil kun je in feite niet zwanger worden, ook in de stopweek niet. Er is dus eigenlijk geen rede om je zorgen te maken. Als het goed is staat de bijsluiter van de pil ook in de medicijngids, anders kun je hem bij de apotheek ook opvragen. Hierin staat ook uitgelegd hoe de pil werkt. Maak je je alsnog zorgen, bel dan even met de huisarts, de assistente kan je dan zeggen of het nodig is een afspraak te maken als je je verhaal uitlegd. Sterkte, groetjes Diana

label.Geplaatst op 2003-02-03 20:43:58


Dit heeft met de hormonenhuishouding te maken. Voor meer info hierover zou ik contact opnemen met je huisarts. Groetjes

label.Geplaatst op 2003-02-12 19:58:31


Hoi, Mag ik ook wat vragen??? Ik snap het ook niet echt.. Schapedoesje schreef dat de eisprong twee weken na de menstruatie komt. Ik heb afgelopen week 3 dgn niet geslikt(dom ) en toen gemeenschap gehad en die avond weer geslikt. Ik ben weer verder gegaan met de pil . komt de eisprong alleen maar twee weken na de menstruatie betekent het dan voor mij ook dat ik niet zwanger kan zijn . Ik snap het allemaal niet hoor HELP!!!!.... Groetjes Nur

label.Geplaatst op 2003-04-22 19:27:42


Mijn dochter had ook op dezelfde manier de pil vergeten. Ze heeft toen de assistente van de huisarts gebeld en die adviseerde haar om de morning after pil te slikken. Ik wil je absoluut niet bang maken, maar in dit geval moet je snel handelen dus het is beter om de volgende keer direct de huisarts te bellen.

label.Geplaatst op 2003-02-13 09:41:48

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren