© 2024 solvo B.V.

Libido

ik ben een vrouw van half de 30 en neem al 17 jaar de pil (de laatste jaren is dit Cilest). Ik ben eigenlijk nooit sexueel actief geweest zonder dat ik de pil nam en heb nog maar zelden écht zin in sex ervaren. Zou het kunnen dat die pil libidoremmend werkt?? als ik zou stoppen met cilest te nemen, hoe lang moet ik ongeveer rekenen alvorens ik een eventueel verschil zou merken?


Beste Krin, Ik denk dat dat voor elke vrouw weer anders is. Voor zover ik weet is een bijwerking van praktisch elke pil dat je sexlust vermindert. Het is de vraag hoe jij daarop reageert. Wat betreft het pilgebruik is er geen wetenschappelijk bewijs dat het libidoverminderend is. Misschien kun je eens een andere pil proberen? Yasmin wordt hoog aangeprezen en ze zeggen dat het libido verhogend is. Misschien moet je eens op internet gaan surfen of even langs je huisarts gaan. Groetjes Toys

label.Geplaatst op 2005-12-06 13:02:10


Na het stoppen van de pil moet je minstens 1 maand tot 4 maand wachten vooraleer iemand mag zwanger worden. Dus dan zouden alle hormonen uit het lichaam zijn. Dus ik denk zo na 4 maand je verschil moet voelen.

label.Geplaatst op 2006-09-05 11:37:26


Beste Krin, Misschien ben je gewoon niet zo'n sexbeest. Er zijn heel veel vrouwen die niet zonodig sex hoeven. Een hoop vrouwen doen het enkel maar om hun man te plezieren. Ik ben ook niet zo'n sexbeest, voor mij hoefte het na mijn 30ste eigenlijk ook niet meer zo, deed ik het maar voor hem. Toen ik heel jong was, voor mijn 20ste was de tijd dat ik het meest zin in sex had in mijn leven. Verder boeit het me niks. Ik ken zat vrouwen van boven de 30 die helemaal niet zo'n zin hebben in sex over het algemeen. De hele maatschappij is zo van dat je zonidig altijd maar zin moet hebben in sex, nou, meestal zijn dat mannen, want een vrouw die bv net bevallen is, heeft meestal de eerste paar jaar of het eerste jaar helemaal geen zin. Komt ook omdat je erg moe bent van alles wat je moet doen.

label.Geplaatst op 2005-12-06 19:17:30

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren