© 2024 solvo B.V.

Lukt niet meer

Sinds 5 weken slik ik Seroxat, een anti depressiva. Ik voel me een stuk beter dan ervoor dus ze helpen erg goed. Ik heb geen relatie, maar sinds dien voel ik haast ook geen behoefte meer om met mezelf te vrijen. Ik voel bijna nooit opwinding meer. Als ik het wel eens voel, kom ik niet klaar. Het lukt gewoon niet meer. Zo frustrerend. Ik maak me hier erg bezorgd over, ben bang dat het nooit meer zal gaan. En dat als ik eens een relatie krijg, niet kan genieten van sex en ik geen relatie kan houden. En ik durf het ook niet aan de psychiater te vragen, ik vind het zo genant. Ik wil weten of het wel weer lukt als ik stop met deze pillen! Maar ik wil ook niet weer depressief en angstig worden.


Behalve het gewenste effect kan Seroxat bijwerkingen geven. Dit is het geval bij één op de vier tot vijf mensen. De belangrijkste bijwerkingen zijn maagdarmklachten, slapeloosheid, hoofdpijn, zweten, trillen, seksule stoornissen, droge mond, sufheid, wazig zien, bloedingen, gewichtsveranderingen, overgevoeligheid en rusteloosheid. De meeste bijwerkingen verdwijnen na een of twee weken gebruik als u gewend bent geraakt aan het middel. Deze gegevens zullen ongetwijfeld óók op de bijsluiter staan dij bij jouw tabletjes zitten. Gewoon een kwestie van lezen......

label.Geplaatst op 2008-02-01 13:07:31


Hoi, ik heb meerdere jaren Seroxat geslikt. En bij mij was het precies hetzelfde. Dit is een bekende bijwerking. Gaat inderdaad over als je stopt. Is trouwens geen bijwerking die voorbij gaat als je lichaam erop in is gesteld. Mijn raad zou zijn, toch bij je psychiater melden, hij is ook voor de medicijnbewaking. Mocht jij deze bijwerking als een erg groot probleem ervaren, wellicht overstappen op een andere antidepressiva. Overigens geven bijna alle antidepressiva deze bijwerking, omdat het je gevoelens afzwakt. En zoals een ieder weet, sex en zeker een orgasme is zeker niet alleen een lichamelijke reactie, dus als je gevoelens kunstmatig worden afgezwakt heeft dit zeker invloed. heel veel sterke, en stop niet met deze medicijnen zonder je arts te raadplegen... groet, Rota

label.Geplaatst op 2008-02-07 14:25:29

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren