© 2024 solvo B.V.

Maagd/ontmaagd??

Als je gaat vingeren en er komt een beetje bloed vrij kan dit betekenen dat je ontmaagd bent? Of kan het ook wat anders zijn?


de meeste vrouwen zijn al \"ontmaagd\" voordat ze gemeenschap hebben met een man. door tampongebruik en vingeren bijvoorbeeld. het kan dus zijn dat in dit geval het maagdenvlies is opgerekt (het is geen dicht vlies maar meer een randje langs de wand). het kan ook dat er wat bloed is vrijgekomen doordat het iets te ruw ging of de vagina niet goed vochtig was. veel vrouwen verliezen echter helemaal geen bloed als ze ontmaagd worden. er wordt gesproken van ontmaagding als een vrouw gemeenschap heeft gehad met een man (dus dat de penis in de vagina is geweest). groetjes

label.Geplaatst op 2005-09-15 11:46:58


Theoretisch gezien ben je ontmaagd want je maagdenvlies is gescheurd, dat weet je omdat je hebt gebloed na het vingeren... Maar in de praktijk ben je nog niet ontmaagd als je geen seks hebt gehad! Het maakt niet uit hoor, je moet nou niet gaan denken van o shit nu ben ik ontmaagd want je hebt nog geen seks gehad dus het maakt niet uit... Ik kwam er zelf ook pas later achter dat ik inprinciepe ook ontmaagd was omdat ik had gevingerd... Ik dacht dat je alleen kon worden ontmaagd door middel van seks maar dat is dus niet zo, dat hebben vaak veel mensen fout... Maar het is nu eenmaal zo... Liefs, Sousy

label.Geplaatst op 2005-10-04 19:30:45


Nou Leendert Jan, wat Rings hierboven schrijft is toch echt zo.

label.Geplaatst op 2005-12-21 16:57:56


Wat is nou maagd? Ben je maagd als je anale sex hebt gehad? Of als je je vriend hebt gepijpt? Ik dacht het niet. Maagd is zo betrekkelijk. En het "maagdenvlies" is een mythe. Er bestaat geen vlies.

label.Geplaatst op 2005-11-10 23:04:40

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren