© 2024 solvo B.V.

Masturberen

In de puberteit heb ik mijzelf aangeleerd me op een bepaalde manier af te trekken die verschilt van de manier waarop de meeste mannen dat doen, nl. dmv de \'bekkenstoot\' (zie www.sexwoordenboek.nl/mast_aftrek_bekken.html voor uitleg). Nu staat er sinds kort op die pagina dat deze manier kan leiden tot erectieproblemen. Ik ben bang dat dit inmiddels ook betrekking heeft op mij... Mijn vraag: Heeft iemand hier ervaring mee? Wat heb je hieraan gedaan? Wat zou ik eraan moeten doen? Alvast bedankt voor een reactie!


Ik heb het idee dat je jezelf niet meer moet toestaan om op deze manier te masturberen, en je het op andere manieren moet aanleren om opgewonden te raken/orgasme te krijgen. Ik weet niet hoe zeer je gewend bent geraakt maar afhankelijk daarvan zal het wel veel tijd kosten, en dicipline (niet uit gemakzucht te snel terug grijpen naar deze manier van masturberen). Als het een paar keer niet lukt om stijf te worden of klaar te komen, neemt de drang in je lichaam alleen maar verder toe (de drang om te ontladen), waardoor je op een gegeven moment ook van mindere aanraking wel opgewonden zal kunnen worden.

label.Geplaatst op 2007-05-21 12:09:03

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren