© 2024 solvo B.V.

Medicijne en de pil ?

ik ben sinds kort begonne met de pil, ik heb ook de bijsluiter door gelezen maar daar heb ik een vraag over. daar staat dat als je medicijnen gebruikt je moet oppassen voor zwangerschap. maar hoe zit dat bijvoorbeel als j maandag sex heb gehad en je wordt dan vrijdag ziek en krijg medicijnen, dan moet je het zobiezo die tijd veilig doen (als je die medicijnen slikt) maar hoe zit het dan met de week daarvoor. als je dus de week voordat je de medicijnen krijgt sex heb gehad. is dat geen probleem ? of moet je dan wachten met medicijnen slikken ( wat niet makkelijk zal gaan) totdat het een poosje langer geleden is dat je sex heb gehad


als je medicijnen krijgt voorgeschreven die de pil onveilig kunnen maken kun je altijd aan de huisarts melden als je de dagen ervoor sex hebt gehad. die kan je dan vertellen of je alleen vanaf die dag een condoom erbij moet gebruiken of dat je bijvoorbeeld ook een morningafterpil moet slikken. groetjes

label.Geplaatst op 2005-07-03 11:37:49


Je kan inderdaad dat het beste aan de docter vragen.. want ook niet alle medicijnen hebben bijwerkingen op de pil. er zijn b.v medicijnen die je voor allergie'en krijgt zoals bij hooikorst. en die hebben er volgens mij weer geen werking bij de pil. volgens mij zijn het meestal de medicijnen die ook echt in kontact komen met je baarmoeder. zoiets staat volgens mij ook in de bijsluiter. in ieder geval succes !

label.Geplaatst op 2005-07-04 14:21:32


als u medicijne slikt dan is de pil niet zo raadzaam om dat dit, invloeid kan hebben op uw medicijne gebruikt met gevolg dat de pil niet zo goed werkt, ik raad u aan een vrouwenconddom te gebruiken meestal zijn ze bij een drogist of apotheek te koop.

label.Geplaatst op 2005-07-09 16:30:23


Een vrouwencondoom.......... kan het nog maffer????? Meestal werkt de pil alleen minder bij antibiotica of penecelline, en bij sommige pillen waarbij het in de bijsluiter staat. Maar niet bij AD of zo.

label.Geplaatst op 2005-08-08 21:51:38

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren