© 2024 solvo B.V.

Microgynon 30 (2)

Net een ander probleem: Ik gebruik dit middel al en aantal jaar, nooit echt ergens last van gehad ofzo. Maar onlangs had ik wel een probleem, zeer zware hoofdpijn, kon m\'n ogen niet meer open houden. Een temperatuurdaling van 37,5 naar 35,0 in anderhalf uur tijd, erg beangstigend. Pijnstillers ingenomen, niets hielp, hoofdpijn bleef en temp. bleef maar dalen. Zelfs \'s avonds de dokter maar gebeld, maar die zei dat zo\'n temperatuurdaling niks ernstigs was. Had het erg koud. De volgende dag begon de hoofdpijn dragelijker te waorden, maar \'s avonds was ik ineens heftig ongesteld, terwijl ik net halverwege de 2de week zat van de strook. Ten einde raad ben ik maar tijdelijk gestopt met de pil, want de hoofdpijn wilde ook niet lekker weg. Nadat ik gestopt was, verdween de hoofdpijn. Die temperatuurdaling heb ik al eens eerder gehad, maar dat is bijna 10 jaar geleden en toen slikte ik de pil nog niet. Ik ben alleen wel bang dat dit aan het slikken van deze pil ligt en het weer kan gebeuren. Heeft iemand enig idee of het een gevolg van de pil kan zijn of dat ik gewoon door kan slikken? Ik wil het eerlijk gezegd niet nogmaals meemaken.


Hallo! Ik ben na 5 jaar gestopt met het slikken van M30, omdat ik al langere periode last had van hoofdpijnaanvallen. Deze waren migraine achtig. Daarna ben ik overgestapt op een 3-fase pil (tryginon) waarbij de hoofdpijn verdween. Ik raad je aan naar je huisarts te gaan en een andere pil te vragen. Succes!

label.Geplaatst op 2003-10-17 21:32:35


Dank je voor je reactie. Ik zal het dan inderdaad maar met de huisarts verder overleggen, ik wist namelijk niet zeker of die (inderdaad) migraine-achtige hoofdpijn door pil-gebruik kon komen. Dat de hormonen daarna raar gingen doen had ook gewoon toeval kunnen wezen. gr. Jopie

label.Geplaatst op 2003-10-20 08:48:23

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren