© 2024 solvo B.V.

Nooit zin in sex

Hallo, Ik heb een probleem dat steeds groter wordt voor mij. Ik ben een man van 32 jaar, nu bijna 5 jaar getrouwd met mijn vrouw (29) van wie ik veel hou. Het probleem is dat mijn vrouw zo goed als nooit sex met me wil. Dit is al zo vanaf ik haar ken. Eerst was het geen sex voor het huwelijk (terwijl ze het wel met 2 partners voor mij het deed). Toen was het omdat ze van haar ex sex met hem MOEST hebben. Daarna was het de schuld van de pil, dus gestopt ermee. Hierna was het omdat de diagnose was gesteld dat ze depressief was. En nu weet ze het gewoon niet waarom, ze heeft gewoon geen zin. Ik heb van alles geprobeerd. Van het creeeren van een romantische sfeer in de slaapkamer met kaarsen en achtergrondmuziekje tot en met een ontspannen massage. Niets werkt. Ik begin zo langzamerhand radeloos te worden en weet bijna zeker dat het op een gegeven moment tot een scheiding komt. Op het moment dat ik dit type zit ik met de tranen in mijn ogen want ik wil haar niet kwijt! We zijn al eens bij een seksuoloog geweest. Hier heeft mijn vrouw gesprekken gehad en we hebben gezamenlijk gesprekken gevoerd. We hebben zijn adviezen toen goed opgevolgd en het ging een paar weken iets beter. Hierdoor vond mijn vrouw het gelijk niet meer nodig dat we daar naar toe gingen en zijn we dus gestopt. Ze wil nu misschien wel weer naar een seksuoloog maar dan moet ik de eerste stap zetten en de eerste gesprekken aangaan. Want mijn vrouw vindt dat het mijn probleem meer is omdat zij er vrede mee heeft geen sex te hebben! Ze geeft zelfs wel eens aan dat ik iemand anders moet zoeken voor alleen de sex. Dan is zij er van af. Even later spreekt ze het dan weer tegen. En als we dan een keer sex hebben, dan wordt 1 van beide verwend. Van gemeenschap is dan vaak geen sprake. Help ons alsjeblieft want zo gaat het niet langer. We zijn beide nog jong en ik wil nog een lange tijd met haar verder! Mike


Hoi, Ik zou niet weten wat je hier mee aanmoet. Eigenlijk wist je van het begin af aan al dat zij niet zo\'n sexbeest is. Sommige vrouwen willen het nou eenmaal niet, die vinden het niet leuk. Een heel moeilijk probleem, maar toch blijven praten, denk ik. Seks met een ander, zou ik niet doen, want dan ga je van die ander houden, en bovendien schuif je het probleem dan opzij. Het probleem blijft en waarschijnlijk heb je er dan ook nog een groot probleem bij. Of je zou zoveel geld moeten hebben dat je naar een prostituee kan, maar dat lijkt me geen optie, omdat ik denk dat jij gewoon seks met JOUW vrouw wilt, en verder niks. Heel gezond als je 32 bent. Het enige is, denk ik, dat je blijft praten, en haar duidelijk maakt dat dit voor jou niet leefbaar is, dus het zou tof zijn, als ze gewoon 1 keer per week aan je toegeeft, uit liefde en respect. Sterkte!

label.Geplaatst op 2005-01-01 19:43:30


Hoi Mike, Ik herken dit probleem. Ik ben inmiddel 57 jaar en gelukkig getrouwd (bijna 34 jaar)vader van 3 kinderen en opa van twee kleinkinderen. Ook ik heb vanaf het begin van ons huwelijk vrij weinig sex. Ooit maanden niet. Ook ik heb daar heel veel moeite mee gehad en heb dat af en toe nog wel eens. We zijn zijn nu echter een speciaal gezondheidstraject ingestapt en ik hoop en vertrouw erop dat dit traject gaat slagen en dat ik mogelijk nog kan gaan \"inhalen\" wat er allemaal in het verleden aan gezemelijk sex is blijven \"liggen\". Het zou deels heel goed kunnen liggen aan signalen die je hebt doorgekregen van haar doch anderzijds zou het ook heel goed toe te schrijven kunnen zijn aan de verzuring van het lichaam. Daar hebben we allemaal mee te maken omdat we over het algemeen niet zo gezond leven, terwijl we juist denken dat we dat wel doen. E.e.a. kan verder ook te maken hebben darmdysbiose of darmschimmels wat ik zelf denk is dat het mogelijk iets met suiker heeft te maken. Over het algemeen is daar best wel wat aan te doen ook al kost het mogelijk wat investering. Persoonlijk vind ik investeren in ons lichaam en in de gezondheid nier erg. Ik wil je/jullie daar best mee verder helpen maar dan moet dit zelf maar aangeven. Uiteraard hoeft dat niet via deze site. Je mag me ook rechtstreeks mailen. Mijn mailadres is: gjstegeman@wanadoo.nl Groetjes, Jan.

label.Geplaatst op 2005-02-13 22:58:15


Hoi, Ik zelf vrouw 28 heb ook geen zin in sex. Maar doe het wel uit respect voor mijn vriend omdat hij veel behoefte heeft. Eenmaal bezig krijg ik toch wel zin. Heeft zij een drukke baan? Hebben jullie kinderen? Hebben haar exen haar gekwetst? Ik heb geen drukke baan maar wel een heel huishouden draaiende te houden omdat we nog niet samenwonen. Ik heb 2 kinderen waar 1 van waarschijnlijk ADHD. Wat veel energie van mij eist. De vader (mijn ex) van mijn kinderen heeft mij zeer gekwets om tijdens de daad te vertellen dat ik waarschijnlijk wel pot zou zijn en dat ik door mijn blubberbuik (2 bevallingen) geen andere vent zou kunnen krijgen. Gevolg hiervan dat ik mijzelf niet aantrekkelijk vind en aan mijn geaardheid getwijfeld heb. Misschien zou zij dan zelf in therapie moeten gaan om er achter te komen waarom zij niet wilt. En wat er aan scheelt. Ik wens je veel succes en sterkte.

label.Geplaatst op 2005-01-17 15:25:52


Verzuring van het lichaam? Een beetje een zot idee. Als je echt verzuurd, ga je namelijk gewoon dood. Darmdysbiose? Huh? Deze dingen als oorzaak van geen in in sex? Ik denk het niet. Het is hoe dan ook een veel voorkomend probleem, waar ook veel over gezwegen wordt. Ik denk dat bijna ieder koppel er ooit, in meer of in mindere mate wel mee te maken krijgt. Je kunt er niet zo gek veel meer aan doen dan met de partner praten.

label.Geplaatst op 2005-02-13 23:58:33


Andries heeft zijn vrouw ook nog niet genezen... Lees maar in zijn eerste bericht.

label.Geplaatst op 2005-04-13 00:20:05


Jammer dat Co niet weet waar hij het over heeft. Kun je beter niet reageren, zeker niet als je geen oplossing(en) aan kunt dragen. Op deze manier maak je mensen die toch al in een moeilijke positie zitten en zich erg onzeker voelen over een situatie nog onzekerder dan ze al zijn. Ik zou zeggen \"schoenmaker blijf bij je leest\". Hetgeen ik in mijn vorige mail vertelde is absoluut GEEN ONZIN. Doordat we n.l. doorgaans teveel zuren (boter, kaas, vlees en eieren) tot ons nemen en in verhouding te weinig basen (veel groenten en veel fruit) ontstaat er gelijdelijk aan een verzuring in ons lichaam waardoor we allerlei klachten gaan krijgen. Een van de vele gevolgen kan ook zijn darmdysbiose en/of darmschimmels. Dit alles kan leiden tot allerlei meer of minder duidelijk aanwezige klachten waaronder onder andere \"minder of geen behoefte in sex(bij vrouwen) of het lukt niet zo goed meer (bij mannen)\", \"hoofdpijnen\" , \"allerlei vormen van vermoeidheid\", etc. etc. etc. of diverse vormen van ontstekingen. Nogmaals, zoals ik ook in mijn vorige mail heb aangegeven, het is allemaal goed te verhelpen. Maar je moet het echt zelf willen. Doorgaans zijn de klachten binnen drie,zes, negen of twaalf maanden volledig verdwenen. Dit is uiteraard mede afhankelijk van de mate waarin de klachten aanwezig zijn alsmede de duur van aanwezigheid van de klachten. Zelfs o.a. fibromyalgie-, collitis ulcerosa- en morbus Crohn-patiënten alsmede suikerpatiënten (die nog niet spuiten)kunnen we helemaal klachtenvrij maken en helpne weer helemaal gezond te worden.

label.Geplaatst op 2005-02-20 19:37:29


Jammer dat co wel weet waar hij het over heeft. Het gaat hier niet over onzekerheid van mensen met klachten, want daar heb ik het niet over gehad. Schuif dan ook niet mijn bericht daarop af. Ik zeg alleen, dat de ideeen die je aandraagt voor de oorzaak voor weinig zin in sex complete nonsens zijn. Je laat alleen door je uitlatingen wel zien er zelf weinig verstand van te hebben. Je ideeen over eten zijn sowieso al een beetje zot. Verder laat je weinig verstand over het menselijk lichaam zien. Het menselijk lichaam is namelijk geen vat, waar in blijft zitten wat je er in gooit. Nee, ons lichaam kan zelf een hoop dingen regelen. Onder andere ons bloedsuiker, onze elektrolytenhuishouding en (niet geheel verrassend) de pH-waarde van het bloed. Deze wordt door ons lichaam prima op peil gehouden. Als de pH-waarde namelijk teveel zakt, ga je op den duur gewoon dood. Overigens is je uitspraak dat je mensen met inflammatoire darmziekten als crohn en colitis ulcerosa weer helemaal gezond kunt maken absurd. Dat is pas mensen belazeren. Ik ben wel bijzonder benieuwd waar je deze kennis vandaan hebt. Ik zie dan ook bijzonder graag enkele referenties naar wetenschappelijke artikelen, gepubliceerd in peer-reviewed tijdschriften tegemoet, waarin jouw beweren aan de orde komen. Ik sta in principe open voor elke mening en gedachtengang, mits gestoeld op wetenschappelijk onderzoek.

label.Geplaatst op 2005-02-20 22:19:09


Nu lees ik ineens in dit bericht dat fibromyalgie te genezen / te verhelpen is. Al vele jaren heb ik fibromyalgie. Veel pijn en ongemakken. De ene deskunige zegt dat het van de hormonen komt en de ander weer van verkeerd voedsel. Maar hoe je het ook wend of keert....niemand weet er het fijne van. Ik heb ook niet altijd zin in sex, maar dat komt door de sex, maar meestal door de pijn die ineens opkomt zetten. Ik ben blij dat ik mijn CHRONISCHE ZIEKTE een plaatsje heb kunnen geven en ben er zelfs door verrijkt. Maar ga nou niet zeggen dat fibromyalgie te genezen/te verhelpen is. Huub Fest E: huipie82@hotmail.com I: http://clix.to/huipie Huub's Fibromyalgiesite

label.Geplaatst op 2005-03-12 17:46:36

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren