© 2024 solvo B.V.

Ongesteld en de pil...

hallo, ik zit eigenlijk met een probleem: Ik word maar niet meer ongesteld... Ik ben 17 (bijna 18) en ben nu bijna een jaar met de pil gestopt en heb m daarvoor zo\'n jaar gebruikt. Maar vanaf november ongeveer ben ik niet meer ongesteld geweest. Ik heb in jan/feb een test gedaan, maar was toen niet zwanger. Sommige zeggen dat het door de stress kan komen, kan dat?? Naar een doktor durf ik niet te gaan. Ik heb nu sinds 3 maanden een vriend en hebben ook gemeenschap, maar niet altijd veilig. Hij ging wel altijd \"voor het zingen de kerk uit\". Hoe groot is de kans op zwangerschap? Is een zwangerschapstest nu dan ook betrouwbaar als ik al een tijd niet ongesteld ben geweest? Ik wil wel aan de pil beginnen, maar kan dat ook al? Of moet ik persé wachten totdat ik ongesteld ben geweest?? Hoop dat jullie een antwoord op mijn vragen hebben. Gr een bang meisje


Hoi, het is beter om wel naar de dokter te gaan. De dokter heeft beroepsgeheim en mag niks tegen je ouders zeggen, als jij dat niet wilt. Zeg gewoon tegen hem, dat niemand er iets van mag weten. Als je geen goed contact met hem hebt kun je misschien naar een rutgershuis gaan bij jou in de buurt. Het is niet verstandig om zo door te blijven modderen, want dan heb je grote kans om wel zwanger te worden, met alle gevolgen van dien. De dokter vindt het echt heel normaal als je met zo'n probleem naar hem toe gaat, want hij ziet zoveel van deze dingen en het is echt heel normaal als je met je klacht komt. Als je bang bent voor je ouders zeg je toch dat je voor iets anders naar de dokter gaat?

label.Geplaatst op 2004-04-06 17:55:14


mee eens

label.Geplaatst op 2004-06-01 21:12:36

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren