© 2024 solvo B.V.

Ongesteld

Ik ben in oktober ongesteld geweest een week voor t eerst, maar nu ben ik al 2 maanden niet meer ongesteld geweest, maar kan ik de pil dan gebruiken?!


Hoe oud ben je? En de pil kun je beter pas gaan gebruiken als je minstens een half jaar regelmatig ongesteld bent, en als je ook ouder dan 14 jaar bent.

label.Geplaatst op 2003-12-12 19:53:15


volgens mij ben je een beetje dom.......

label.Geplaatst op 2004-04-07 10:20:51


Ik ben 17 jaar en ben net 3 maanden ongesteld maar niet regelmatig

label.Geplaatst op 2003-12-16 22:23:43


Wie, ben ik een beetje dom omdat ik van mijn arts heb gehoord dat meisjes eerst een half jaar regelmatig ongesteld moeten zijn voor ze de pil kunnen gaan gebruiken? Waar slaat dit op? Ik neem aan dat mijn arts dit zegt omdat dit waar is, en niet om iemand (toen mijn dochter) te pesten. En ben je dom als je een arts gelooft?

label.Geplaatst op 2004-04-07 10:38:30


Dan ben je nog jong, en moet je echt eerst wachten tot je een half jaar regelmatig ongesteld bent geweest (1-3 dagen verschil maakt niet uit), tenminste, vroeger, toen ik met de pil begon, was dat zo. En nog een jaartje met sex wachten is op jou leeftijd echt geen overbodige luxe, anders krijg je er alleen misschien maar verdriet van........ (of heb je al 3 jaar vaste verkering? )

label.Geplaatst op 2003-12-18 11:01:43


Onregelmatige maandstonden kunnen geregeld worden door de pil, als je ouder bent. Mijn huisarts vindt dat jonge meisjes eerst een half jaar regelmatig ongesteld moeten zijn voor ze met de pil beginnen. Je hebt het hier wel over een jong meisje, dat is anders als bij een volgroeide vrouw. Ze wil later toch misschien ook nog wel kindjes? Dus, voorzichtigheid geboden.

label.Geplaatst op 2004-01-16 16:49:50


Hallo Aimee, menstruatie kan zelfs bij meisjes vanaf 12 jaar geregeld worden door de pil. Mijn nichtje is op haar 12e met de pil gestart vanwege overmatige bloedingen. Ze is nu 35 jaar en heeft zonder problemen 2 gezonde dochters gekregen. Zelf ben ik op mijn 17e begonnen met de pil en heb ook 2 gezonde kinderen gekregen. Tegenwoordig is de jeugd eerder met sex bezig dan pak weg 30 jaar geleden. En 3 jaar verkering en dan pas sex?? Sorry maar dat lijkt me iets te veel gevraagd. Dan beter beschermt door de pil, dan ongewenste zwangerschappen. Groetjes Misty :-)

label.Geplaatst op 2004-01-17 20:35:34


Tsjaa, okee, maar mijn schoondochter werd ook gevraagd of ze minstens een half jaar regelmatig ongesteld was, dus ik denk dat de meningen daarover bij artsen verdeeld zijn.

label.Geplaatst op 2004-01-17 21:21:48


Misschien een arts van de oude stempel?? Groetjes Misty

label.Geplaatst op 2004-01-18 14:15:24


Nee hoor, ik denk dat hij eind 40 begin 50 is.........

label.Geplaatst op 2004-01-20 15:21:06

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren