© 2024 solvo B.V.

Pijn bij het vrijen, bij de ingang van de vagina.

Hallo, ik heb een probleem en zou graag advies willen van vrouwen die dit herkennen/ hebben gehad. Ik heb sinds mei 2005 pijn bij het vrijen bij de ingang van mijn vagina. De grootste pijn is als de penis er voor de eerste keer in gaat. Dan voel ik een stekende pijn. Alsof er allemaal sneetjes bij de ingang van mijn vagina zitten. (Het probleem is niet dat ik niet opgewonden/vochtig genoeg zou zijn) Tijdens het vrijen is dit niet geheel pijn vrij. Een lichte brandende pijn en achteraf pijn bij het plassen. Ik ben in juni voor 5 maanden naar het buitenland geweest. Die periode was er geen mogenlijkheid tot gemeenschap omdat mijn partner in Nederland was. Eenmaal daar, kreeg ik ook last van jeuk, en niet zo\'n klein beetje ook. Deze jeuk kwam ook echt voor, bij de ingang van mijn vagina en mijn binnenste schaamlippen. Toch dacht ik dat het wel over zou gaan, het had immers genoeg tijd om te helen... Niet dus, eenmaal terug, was de pijn er nog steeds. Afgelopen maand (januari 2006) was voor mij de maat vol. De zin in sex neemt af door de pijn en voor mijn vriend was het ook niet leuk om zijn vriendin altijd maar pijn te zien hebben. Het is absoluut geen vaginisme, want ik ben gek op sex en zou niet zonder willen maar zo ging het niet meer. Ik heb de stap genomen en ben dus naar de docter gegaan. Hij heeft me een vaginalecreme voorgeschreven tegen schimmelinfecties. Dit zou al na enkele dagen helpen. Ik moet zeggen, de pijn is minder intens geworden als de penis er voor het eerst ingaat en tijdens het vrijen is de pijn vrijwel altijd weg. Dat is echt prettig en ik kan er meer van genieten. MAAR... de pijn blijft... minder, dat wel, maar het is er nog. Ik heb gelezen dat Lactacys inwendige spoelvloeistof kan helpen tegen schimmels en Lidocainezalf (vaseline met een verdovend middel) Mocht niks helpen dan laat ik een inwendig onderzoek doen, dat wel. Maar ik zou het fijn vinden eerst wat meer adviezen te krijgen. Bedankt!


Toen ik je bericht las, dacht ik ook gelijk aan een schimmel infektie, maar dat je dat nooit eerder hebt opgemerkt? Je kunt het meestal ook wel zien.( witte afscheiding) Misschien is je schimmelinfektie hoger op gaan zitten/en/ of is het wat gaan ontsteken, maar dan zou je huisarts een inwendigonderzoek moeten doen.( ik weet zo niet meer of je dat al gehad hebt) misschien kun je dan een andere kuur of een sterkere krijgen. Misschien hielp deze net niet goed genoeg. Ga in iedergeval nog een keer langs je huisarts.

label.Geplaatst op 2006-01-31 18:51:01


hallo lisa.. Ik heb exact hetzelfde probleem niet altijd maar wel vaak last van pijn als de penis erin gaat. Ik ben niet vochtig genoeg en ik heb ook heel vaak witte afscheiding maar ben nooit naar de huisarts geweest. Nu vraag ik me ook af of het wel iets is wat eigenlijk nagekeken moet worden en als je een glijmiddel gebruikt helpt dat dan kuss es

label.Geplaatst op 2006-02-01 09:21:14


ik zou iig zolang je die creme tegen schimmel gebruikt even geen sex hebben. Is het namelijk inderdaad een schimmelinfectie, dan kun je last krijgen van kruisbesmetting. Wat inhoudt dat jij je partner besmet, en hij jou weer. Dan kun je blijven smeren. Het kan inderdaad schimmel zijn dus, maar het kan ook zijn dat je kleine wondjes hebt bij de vaginaingang. Dit kan ook jeuken, en doet ook erg pijn bij bijvoorbeeld plassen. Die wondjes hebben tijd nodig om te genezen, en door sex te hebben, maar ook bij het afvegen na het plassen gaan die wondjes steeds weer open. Ik weet niet of je ook wel eens een klein beetje bloedverlies hebt na het vrijen en op het wc papiertje als je geplast hebt? Dit wijst dan namelijk ook in de richting van wondjes. Het kan dan helpen om vaseline op de vaginarand te smeren . Dit zorgt ervoor dat de urine niet in kan bijten (urine=zuur) op de wondjes, waardoor het kan helen. Verder moet je opletten hoe je jezelf afdroogt en afveegt: heel voorzichtig, eventueel deppen of zelfs fohnen opeen lage stand (dit klinkt stom ,maar werkt echt!). Is het dus toch schimmel, wat heel goed zou kunnen, dan denk ik dus dat je beter even geen sex kunt hebben, en merk je niet op korte termijn verbetering ga dan aar je huisarts terug.

label.Geplaatst op 2006-03-17 17:33:43


Even voor es: dat je afscheiding wit is hoeft niet te betekenen dat je ook iets onder de leden hebt. Het gaat er meer om dat je afscheiding op een bepaald moment anders is geworden dan dat je gewend was. Als je merkt dat je niet vochtig genoeg bent, vraag jezelf dan eens af hoe dat kan komen. uit onderzoek is gebleken dat minder dan 1% van de vrouwen een werkelijk lichamelijk probleem heeft waardoor ze niet vochtig wordt. In 99% van de gevallen is het omdat je om wat voor reden dan ook nog niet volledig opgewonden bent. Je kunt vochtig zijn vergelijken met een stijve penis: een man denkt er niet aan om te penetreren zonder stijve penis. Maar vrouwen hebben heel vaak sex terwijl ze "nog niet stijf" , dus vochtig, zijn. Hierdoor kun je pijn ervaren, waardoor je de volgende keer angstig bent, bewust of onbewust. Door die angst wordt je weer niet volledig opgewonden, en krijg je weer pijn. zo maak je een vicieuze cirkel. Je kunt je ook afvragen of je de sex op zich wel prettig vind. Heb je meer tijd nodig, of zou je graag willen dat je man je bijvoorbeeld oraal bevredigd en dit niet doet? Dat zijn ook dingen die ervoor kunnen zorgen dat je niet opgewonden genoeg bent. Glijmiddel is zeker een goede optie, vooral in het geval dat je vind dat je zelf wel opgewonden genoeg bent, maar je toch niet vochtig bent. KY jelly, sensilube of kruidvat huismerk zijn goede glijmiddelen.

label.Geplaatst op 2006-03-17 17:38:36


Hoi, dat van die infectie zal wel kloppen, alleen die pijn erbij vind ik niet zo gewoon. Wat het zou kunnen zijn is dat je kliertjes verstopt zijn. Die kliertjes zitten aan de zijkanten net boven de vagina-ingang. Dit kan de oorzaak zijn van droogheid, branderigheid, maar ook van een moeilijke penetratie aan het begin van het vrijen. Laat hier eens naar kijken. succes en sterkte. Groet, rota

label.Geplaatst op 2006-04-13 16:59:08


Ik heb ook precies hetzelfde probleem. Ik heb ook altijd pijn bij het vrijen. Soms iets minder maar de laatste tijd is het altijd vrij pijnlijk geweest, ook bij het voor de eerste keer 'inbrengen' van de penis. Ik heb ook best veel last van afscheiding, ik moet een of meerdere keren per dag mijn ondergoed verschonen en doe uit ergernis vaker bij het uitgaan of werken een tampon in wat niet goed blijkt te zijn. Heb het nu al even niet meer gedaan. Een jaar geleden ben ik naar de dokter geweest omdat mijn afscheiding veranderde en kreeg ook iets voor een schimmelinfectie. Mijn afscheiding leek later weer normaal en heb het niet gebruikt. Als ik dit lees ben ik bang dat ik toch een schimmelinfectie heb. Mijn afscheiding is ook wit van kleur en misschien omdat het al zo lang zo is denk ik daarom dat het normaal is. Is een uitstrijkje laten maken het beste wat ik nu kan doen? Of zou ik eerst alsnog de gel voor de schimmelinfectie gebruiken en kijken of het helpt?

label.Geplaatst op 2007-01-05 16:04:40


Ik heb dat inmiddels gedaan ja. Bij de gynaecoloog, het is even vervelend maar dan weet je wel of er wat meer aan de hand is. Bij mijn nieuwe vriend heb ik er gelukkig (gekgenoeg) geen last van. Alleen als ik er aan denk dan voel ik wat. Dus ik denk dat de oorzaak kwam van spanningen in de vorige relatie. Zoiets had ik toen al gelezen, maar dat leek me sterk. Succes alvast!

label.Geplaatst op 2007-01-05 16:24:38


nou ik hoop niet dat het bij mij daardoor komt want ik ben best tevreden over mijn relatie en ik heb het soortgelijke probleem als jij, de gynaecologen kunnen niets vinden..

label.Geplaatst op 2007-01-21 20:18:00


Hallo, Ik heb gister in de spits een artikel gelezen waarin een stuk uit jouw bericht voorkwam..en ik weet waar je het over hebt!!! Pijn bij het vrijen, stekende/scheurende pijn als de penis erin gaat, pijn bij het plassen en enorme jeuk vooraan je vagina (niet eens zozeer de schaamlippen, maar meer de 'lege' ruimte daar tussen in). Ik heb ook behandelingen gehad voor schimmelinfectie, maar toen was er ook daadwerkelijk sprake van een schimmelinfectie. (dat was 1,5 jaar geleden) Echter afgelopen zomer (2006) kreeg ik weer klachten, het was geen schimmelinfectie, geen soa...de dokter zei 'je vagania is 'geirriteerd'...dus ben ik zelf een paar dingen gaan proberen ...en ik heb geen last meer.. wat ik heb gedaan: - als ik pijn had met plassen: iedere dag HEEL veel water drinken en per keer 2a3 grote glazen water drinken, zodat je veel in 1 keer kan plassen. Zo spoel je je blaas goed schoon en het plassen doet veel minder pijn. Extra vitamine C pillen slikken - Katoenen onderbroekjes. Strings en syntetisch ondergoed maakt het alleen maar erger - Vagina 2 - 3 keer per dag een paar minuten goed spoelen met een zachte stroom, lauw water. Vervolgens overgaan met lactocyd (gewoon de zeep) Ik heb weinig gemeenschap gehad (eigenlijk 1,5 maand helemaal niet) en vervolgens langzaam met condoom geprobeerd. Na het vrijen meteen naar de wc om goed te plassen en je vagina weer schoonspoelen. Verder heb ik een beetje losse onderkleding gedragen (sportbroek) zoveel als het kon, zeker geen strakke spijkerbroeken!!! Dat is eigenlijk zo'n beetje wat ik gedaan heb...en het heeft geholpen..ik hoop dat je er wat aan hebt. Aangezien de doktoren niet echt een oplossing hebben, ben ik zelf maar logisch na gaan denken en mijn vagina rust en ruimte gegeven en goed schoongehouden. Ik denk dat de pijn bij het vrijen niet meteen op zal houden..ik hield er ook nog wel een beetje last van, maar ging na verloop van tijd over. En als je erg last hebt van de pijn..leg even een warme kruik tegen je vagina aan. Succes ermee en beterschap!!!

label.Geplaatst op 2007-04-05 09:06:03


Hoi, ik wilde reageren op je bericht. Ik kwam het tegen in de spits van 4 april. Dit probleem heb ik namelijk ook en dacht echt waar dat ik de enige was. Ik ben nu ook op zoek naar meerder berichten op deze site. Ik heb sinds ruim zeven jaar een relatie en na een jaar kreeg ik heel vaak last van blaasontsteking. wel drie of vier keer per maand. Daar kreeg in antibiotica voor. Vervlgens kreeg ik daarvan een schimmelinfectie die de huisarts candida noemde. na een jaar van medicijnen ging de pijn niet meer weg. Mijn lichaam reageerde niet meer op de medicijnen. In het ziekenhuis zeiden ze dat het tussen mijn oren zat. Ik werd echt gek. Het gevoel van niemand kan mij helpen en ik heb hier de rest van mij leven last van, was heel erg. Ik ben zelf gaan zoeken in het alternatieve circuit. Zo ben ik via via bij een geneeswijze gekomen die echt geweldig is. Het heet bioresonantie. IK kwam bij een arts die ook aan homeopathie doet en dus aan bioresonantie. Dat hij arts was stelde mij gerust. Hij vertelde mij dat het een allergie is voor de candida albacans. Dit is een gist die afvalstoffen afscheid en daar was i allergisch voor.Deze gist heeft iedereen en het zit in je mond, op je handen, in de darmen en in je vagina. Hier zijn geen medicijnen voor, omdat het in de reguliere medische wereld ontkend wordt dat het bestaat. Hij heeft me hiervoor (en ook voor andere zaken die er toch verband mee hielden) behandeld. Doordathet chronisch was ben ik een keer of zes heen geweest, maar ik ben er nu vanaf!!!!!!!!!!! Eindelijk na vijf jaren van pijn. Ik kan het je aanraden. Kijk op www.bioresonantie.nl Hierop staat wat het is en hoe het werkt (zonder medicijnen) en welke arts of therapeut bij jouw in de beurt het uitvoeren. wat wel even belangrijk is, is dat je vraagt aan de persoon of ze werken aan parrassieten en bacterien, (bij mij was het van belang in verband met de allergie. Helaas wordt het niet vergoed, maar dan moet je even vragen hoeveel het kost. Het is niet heel erg duur. Ik hoop dat ik je een beetje hoop heb gegeven. Het is aan jou of je er iets mee doet. Mij heeft het erg goed geholpen, ik kan je niet garranderen dat het bij iedereen goed werkt. Het werkt trouwens ook tegen andere allegieen zoals astma en hooikoorts. succes met alles!

label.Geplaatst op 2007-04-07 22:54:12


ik heb het zelfde probleem als jij had, roos, Ik ben een tijdje bij een bioresonantie arts geweest, en het was heel duur, moest op dieet etc. het enige wat ik ermee ben opgeschoten is dat ik ben afgevallen, ik mocht vrijwel niets meer eten, was echt heel vervelend, en zonder resultaat...

label.Geplaatst op 2007-08-24 12:36:24

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren