© 2024 solvo B.V.

Pil en antibiotica (nitrofurantoine)

Hallo, ff een vraagje. Ik heb ivm blaasontsteking antibiotica voorgeschreven gekregen (nitrofurantoine). Nu hoor ik van iedereen iets anders over verminderde werking van de pil of niet. De dokter zegt, alleen vermindering tijdens het slikken, dus de dag na de laatste dag van de kuur werkt de pil weer. De assistent zegt: De rest van de strip is onveilig. De apotheek zegt, ik zie niets over dat het de veiligheid van de pil aantast, maar ik zou deze strip en de eerste week van de volgende strip onveilig rekenen. Nu moet je dus begrijpen dat ik bij de laatste, bij de apotheek, dus 3 weken na het beindigen van mijn antibiotica pas weer veilig zou zijn, want mij antibiotica is van dag 2 van week 2 tot en met dag 6 van week 2. Dus nog 2 weken voor de volgende strip en nog 1 week van de volgende strip, dat lijkt me sterk. En op internet staat dat Nitrofurantoine helemaal GEEN invloed heeft op de inti-conceptie pil. Ook zag ik dat ergens staan in het forum hier. Ik ben dus nu een beetje verward, want wat klopt nu wel, en wat moet ik nu aanhouden?? S.


Doordat iedereen iets anders zegt zou ik er gewoon van uitgaan dat de werking van de hele pilstrip verminderd is. Wel blijven slikken en gewoon condoom gebruiken.

label.Geplaatst op 2006-12-18 21:23:39


Ik bedoel alleen deze strip want er wordt meer gezegd dat de antibiotica gEEn invloed op je pil heeft dan wel. Als je absolute zekerheid wilt, moet je gewoon het zekere voor het onzekere nemen, en ook nog de 1e week van de andere strip met condoom vrijen.

label.Geplaatst op 2006-12-18 21:26:39

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren