© 2024 solvo B.V.

Pil

in de bijsluiter staat dat je zobiezo niet de pil mag slikke als je zwanger bent. maar nu is mYn vraag wrm mag dat niet. wat zijn de risico\'s, me vrouw weet namelijk nie ckr of ze zwanger is en slikt nog steeds de pil. ook wordt ze gewo0n ongesteld.


Dan is ze niet zwanger denk ik. Maar als je de pil doorslikt, is het met name voor de mannelijke vrucht slecht, maar voor een meisje ook niet echt goed, volgens mij.

label.Geplaatst op 2004-08-07 15:45:56


oke. dus je weet eingelijk nooit of je wel of niet zwanger ben. maar als je nou gewoon de pil slikt hoef je je tog nie egt zorge make ? k wil haar gerust stelle maar hoe..

label.Geplaatst op 2004-08-07 19:17:06


Dat ze misschien zwanger is en wel menstrueerd ligt aan de pil. Deze veroorzaakt een soort nep menstruatie... dus uit dit gegeven kun je nog niet echt afleiden of ze wel of niet zwanger is. Of het doorslikken van de pil erg schadelijk is weet ik niet. Maar er zijn ook vrouwen die niet weten dat ze zwanger zijn, en dus wel de pil door blijven slikken en een gezond kind baren. voor de zekerheid kan ze een test doen, en even langs de huisarts gaan. succes ermee! groetjes

label.Geplaatst op 2004-08-07 16:45:31


Als je de pil slikt en je bent zwanger krijg je geen bloedingen, normaal gesproken. Als jeniet zwanger bent, en je slikt de pil, komt er geen eitje vrij bij de bloeding. Maar als je toch zwanger bent, doordat je bv de pil vergeten bent, dan blijft de bloeding uit. Zeker weten. En ik weet ook zeker dat het in ieder geval slecht is voor de mannelijke vrucht. Als je een jongetje hebt mag je ook geen pil slikken als je borstvoeding geeft. (mocht ik in ieder geval niet bij mijn 4 kinderen)

label.Geplaatst op 2004-08-07 19:27:34


normaal gesproken is het inderdaad zo dat de bloeding uitblijft bij een zwangerschap, maar hier zijn ook echt uitzonderingen op! Dus vrouwen die wel bloeden toch zwanger zijn! ik heb dit meerdere malen gehoord!

label.Geplaatst op 2004-08-08 12:46:10


als je de pil slikt en toch zwanger bent, kun je wel gewoon ongesteld worden. dat weet ik uit eigen ervaring. ik wist het dus niet en slikte gewoon door, werd ongesteld, enz.

label.Geplaatst op 2004-09-11 13:09:28


Je mag rustig de pil slikken als je borstvoeding geeft of het nou om een jongetje of meisje gaat . Het enige wat een nadeel kan zijn is dat de voeding wat terug kan lopen,dit kun je op vangen door weer meer te gaan drinken groet Noah Voor de rest is het zo dat degene die denkt zwanger te zijn en de pil doorslikt zeker heid kan hebben bij een echo.

label.Geplaatst op 2004-08-09 14:35:12


Hallo, je kan wel degelijk zwanger worden terwijl je de pil slikt. ik heb dit zelf ook gehad en werd ook gewoon ongesteld. Achter af bleek dat mijn pil te licht was en ik daardoor zwanger ben geraakt. En ik heb ook gewoon de pil geslikt tijdens mijn borstvoeding. Bij alle drie mijn kinderen en dat is nog helemaal niet zo lang gelede. Wel is het zo dat de borstvoeding minder word. Maar ik kreeg toestemming in het ziekenhuis en ik neem aan dat ze dat niet geven als het schadelijk zou zijn voor je kind!

label.Geplaatst op 2004-11-14 21:38:44


Ik heb 4 kinderen gekregen, en mijn huisarts raadde het bij alle 4 de kinderen af, om de pil te slikken terwijl ik borstvoeding gaf. Ik heb al mijn kinderen ruim een half jaar zelf melk gegeven. Ik moest toen een spiraaltje nemen. Dus ik zuig dit niet uit mijn duim.

label.Geplaatst op 2004-08-09 19:45:42


Voor Aimee, Ik zeg toch ook niet dat dit uit je duim gezogen is, maar je kunt echt wel borstvoeding geven met pil gebruik en het geslacht van het kindje maakt daar bij niet uit . Het wordt vaak af geraden omdat de voeding minder kan worden en aan geraden als je de pil wilt gebruiken bij borst voeding om een mini pil te gaan nemen wat wel als nadeel heeft dat je die op een bepaald tijdstip van de dag moet gaan slikken . Vroeger had je niet zoveel verschillende soorten pil als tegenwoordig ,en bevatte de pil een hoeveel heid hormonen meer,de reaktie van mij was-is niet bedoelt om je onderuit te halen of zo echt niet. Maar er is veel veranderd de laatste jaren en zeker op verloskundig gebied. groet Noah

label.Geplaatst op 2004-08-11 09:24:49

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren