© 2024 solvo B.V.

Seksuoloog; gaat dit werken?

Dag allemaal, Graag jullie advies. Ik heb al vele jaren een relatie met een geweldige man en vader van mijn kindje. Laten we voorop stellen dat ik zal blijven gaan voor dit huwelijk! Maar de sex laat al vanaf het begin te wensen over. Hij praat erg moeilijk over sex, toont niet graag initiatief. Vaak hoor je dat een vrouw in de relatie verminderde zin heeft maar bij ons is het andersom. Hij komt er eerlijk voor uit dat hij nu eenmaal niet zo\'n sekser is.... Er zijn vele gesprekken geweest, vele pogingen om het te veranderen, maar het begint er nu echt op te lijken dat dit het is en ik me er bij neer moet leggen. Maar het probleem is dat ik er heel veel waarde aan hecht en ik er bevestiging in zie en voel van zijn gevoelens naar mij. Te begrijpen is dan ook dat de seksuele sfeer in huis daalt ik er erg verdrietig van wordt en weer reikhalzend uitkijk naar die keer in de week dat hij ingaat op mijn avances.... De kans dat hij met mij naar een therapeute zal gaan acht ik heel heel erg klein. Hij praat er zo slecht over. Zou het een kans van slagen hebben als ik alleen een therapeut(e) bezocht om te proberen mijn idee over sex en de inhoud anders te leren bekijken en het minder beladen te maken? Te leren om te gaan met deze situatie en het te accepteren? Wie heeft daar ervaring mee? Alvast bedankt!

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren