© 2024 solvo B.V.

Sexueel op slot?

Misschien een stomme vraag maar ik heb sinds kort een nieuwe vriendin en ze is in vergelijking met andere vriendinnen droog tijdens de sex. Met moeite wordt ze nat en ik wil heel graag en zij ook. En kunstgrepen heb ik absoluut geen zin in. Zij heeft mij verteld dat een man normaal gesproken voorvocht heeft en dit ook voor lubrificatie zorgt. Wat ik dus op mijn beurt niet heb. Wat zou oorzaak van mijn en haar probleem kunnen zijn? En hoe is dit op te lossen? Ik denk dat zij en ik allebei \"op slot\" zitten op sexueel gebied. Op google krijg ik er niet veel over gevonden en om nou meteen naar de arts te gaan vind ik ook weer zoiets.... kan iemand mij adviseren over wat ik doen kan?


Je zou om te beginnen toch een glijmiddel kunnen proberen. En zorg dat je allebei ontspannen bent, als je er juist teveel mee bezig bent of het allemaal wel goed gaat dan lukt het juist niet. Neem er de tijd voor, uitgebreid voorspel. Praat erover met je vriendin. Vrijt ze met je omdat ze het ook wil of doet ze het omdat jij zin hebt. Praten is erg belangrijk. De tijd nemen en ontspanning. Glijmiddel kun je zo kopen bij de drogist. Mocht dit alles toch niet baten en jullie echt vast lopen sexueel gezien dan moet je misschien toch de stap zetten voor hulp, een psychotherapeut of sexuoloog kan hierbij helpen. Succes

label.Geplaatst op 2007-09-25 10:13:07


Nou Zussie, ik weet niet of ik met alles eens ben. Liever gezegd ik weet zeker dat ik het niet met alles eens ben. Glijmiddel? Prima! Praten? Wat is dit? Een Brabants koffietafeltje soms? Als je echt vol verlangen sex wil bedrijven dan: - heb je geen enkel vochtprobleem - heb je absoluut geen enkele behoefte aan geklets en wil je maar 1 ding: penetreren/je laten penetreren en het orgasme genieten.

label.Geplaatst op 2008-01-19 17:08:32


Robbie, ik vind jouw antwoord nou niet echt top! Een droge vagina hoeft absoluut niet te betekenen dat een vrouw geen zin heeft. Kunnen heel veel redenen zijn. Van medicijngebruik tot dichtgeslibde klieren. Voorvocht bij een man komt ook lang niet altijd voor, heeft ook niets te maken met haar droogheid. Waarom geen glijmiddel gebruiken. Dat het te koop is wil al veel zeggen, in ieder geval dat jullie niet de enige zijn. Mocht het toch door stress komen, wacht dan af. Ik begrijp dat jullie nog maar kort bij elkaar zijn. Wellicht zijn er nog remmingen...mocht het uiteindelijk een groot probleem zijn of worden bespreek het dan met de huisarts (is echt niet gek). succes en laat nog eens weten hoe het is. rota

label.Geplaatst op 2008-02-07 14:44:45


Ik schreef toch: "Glijmiddel? Prima!" Maar dat èn vrouw èn man gelijktijdig last hebben van vochtgebrek, terwijl de hormonen door het lichaam gieren da's toch wel héél erg zeldzaam.

label.Geplaatst op 2008-02-08 12:36:36

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren