© 2024 solvo B.V.

Stoppen met de pil-

Ik heb ergens gelezen dat het goed is voor je lichaam om een pauze in het gebruik van de pil te nemen, zodat je lichaam kan overgaan op haar natuurlijk systeem. Ik zit er aan te denken om even vijf maanden te stoppen met de pil, niet om zwanger te worden, maar om al die hormonen even eruit te hebben. Ik heb verder nergens last van, ik gebruik microginon 30. Ik weet dat ik dan niet beschermd ben tegen zwangerschap. Mijn vraag is; klopt dit echt? Is het goed voor je lichaam om even te stoppen met de pil? Wanneer is de pil weer betrouwbaar? Wat zijn de bijeffecten? Alvast bedankt.


Vanuit de gezondheidszorg adviseren ze om niet tijdelijk te stoppen met de pil, omdat hier extra kans op zwangerschap ontstaat. Of je moet natuurlijk altijd een condoom gebruiken. Wat ik wel in de omgeving heb gehoord is dat het beter is een poosje met de pil te stoppen voordat je zwanger wil raken om het natuurlijke ritme weer op gang te laten komen. Dit kan zowiezo wel een aantal maanden duren voordat de natuurlijke cyclus weer op gang komt. Als je wel een periode stopt met de pil en je wil weer beginnen is hij direct betrouwbaar als je op de eerste dag van je menstruatie begint (dit staat ook wel in de bijsluiter vermeld).

label.Geplaatst op 2005-02-08 19:43:41

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren