© 2024 solvo B.V.

Stoppen met de pil

Hallo, Op dit moment ben ik 10 jaar aan de pil. Ik ben aan de pil gegaan, omdat ik zeer onregelmatig ongesteld was. Later kreeg ik ook een relatie en toen was het alleen maar practisch. Nu heb ik inmiddels al een geruime tijd geen relatie meer en ik denk er over om te stoppen met de pil. Maar ik vraag me af wat de gevolgen kunnen zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Liefst ook iemand die net als ik voor de pil zeer onregelmatig ongesteld was. Is er een kans dat die onregelmatigheid terugkomt of heeft de pil ervoor gezorgd dat dit nu niet meer zal zijn? Alvast bedankt! Groet, Caroline


hallo Caroline, ik heb zelf een jaar of 12 de pil geslikt omdat ik de zelfde klacht als jou had,daarna kinderen gekregen ,het is een tijd goed gegaan maar sinds 3 jaar slik ik em weer omdat ik er geen peil meer op kon trekken wat menstruatie betreft en heb nu ook minder klachten weer [rug/buikpijn ed] vind het zelf eigenlijk wel jammer maar zo is het beter

label.Geplaatst op 2003-03-18 21:05:47


Hoi Caroline.. De pil wordt vaak gebruikt voor het \\\"regelen\\\" van de menstruatie, dus kan je eigenlijk wel op je vingers na tellen wat er gebeurd als je er weer mee stopt. Door de pil krijg je ook geen eisprong en als je een keer geen zin hebt in je periode dan slik je hem gewoon door.. Kan je nagaan wat \\\"de pil\\\" regelt in je lichaam... Als je dus stopt met het nemen van de pil, nemen je eigen hormoontjes het weer over, en ik hoop voor je van niet, maar ik geef je weinig kans dat het nu wel normaal zou verlopen... Sucses! Groetjes Jonneke

label.Geplaatst op 2003-03-24 19:07:21


Hoi Noah, Bedankt voor je reactie! Ik ga toch (tijdelijk) stoppen met de pil, ik zie wel hoe mijn lichaam reageert. Als het niet goed gaat, kan ik altijd weer beginnen, nietwaar?! Zijn er nog anderen die ervaring hebben met stoppen met de pil?! Groet, Caroline

label.Geplaatst op 2003-03-23 11:48:31


Hoi Caroline. Ik ben 13 jaar aan de pil geweest. Ik ben nu bijna een jaar gestopt omdat we een kinderwens hebben. De eerste menstruatie kreeg ik pas na 6 en halve week. Daarna steeds afwisselende maanden van 27 en 29 dagen. Uniek voor mij, zoveel regelmaat. In januari dit jaar was ik ook ongi, maar daarna kwam er maar niks meer. Ben afgelopen week ervoor naar de dokter geweest maar die zei dat ik moest afwachten. Er zijn wel medicynen voor maar volgens hem had je dan meer kans op een meerling. Eerst was ik kwaad op hem dat ik moest wachten maar nu niet meer. Ik ben afgelopen zaterdag namelijk weer ongi geworden. Nu maar hopen dat ik weer regelmaat krijg. Veel succes. Grtz. Ivana.

label.Geplaatst op 2003-03-25 16:22:19


hoiii ik ben vanaf december gestopt met de pil en ik ben het nog steeds op de zelfde dag als toen ik hem slikte ik kan precies uitrekenen wanneer ik het weer moet worden en dat is heerlijk. (wij hebben namelijk ook een kinderwens)

label.Geplaatst op 2003-03-30 21:03:39

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren