© 2024 solvo B.V.

Teveel vaginale afscheiding?

Ik ben 24 jaar en sinds mijn 11e ongesteld. Ik heb altijd al veel afscheiding gehad. Als tiener af en toe ook erge jeuk gehad, maar dat is overgegaan. Ik waste al nooit met zeep, let op met vegen, kleding verschilt met katoen of hoe strak het zit. Al dat soort dingen waar je op moet letten weet ik al. Dus uiteindelijk naar de dokter gegaan. Verteld dat het ook vrij geur en kleurloos is, maar wel zo veel dat ik bij iedere toiletbezoek wel wat uit mijn onderbroek moet halen. Het ziet er soms als een vliesje uit. Stevige structuur i.i.g. Ben nu ruim een jaar niet sexueel actief, maar toen dat wel zo was werd ik bij opwinding ook veel te nat naar mijn zin en sperma liep er ook weer uit zeg maar. Dit is wel weer iets anders als afscheiding, maar misschien heeft het iets met elkaar te maken? Inlegkruisjes zouden juist het proces verergeren omdat het juist aantrekt heb ik wel eens gelezen. Dus de dokter heeft bij mijn eerst bezoek een soort eitje om in te brengen meegegeven tegen gist. Hielp niet. Bij tweede bezoek een uitstijkje en een kweek gemaakt. Op bacterie, schimmel en geslachtsziekten getest. Dat is het allemaal niet. Hij weet het nu ook niet meer geloof ik. Ben bang dat ik ermee moet leren leven. Ik heb wel Intiem van Kruidvat of Lactacyd geprobeerd en als je bv. s\\\\\\\'ochtends spoelt, dan helpt het wel voor de rest van de dag, maar om dat nou de rest van mijn leven iedere dag te doen? Erg lastig en een dure grap ook. Zou de gynaecoloog nog iets kunnen doen?


Zo te horen ben je nu een beetje desperate. Ik heb er ook last van, alhoewel ik geen testjes had ondergaan vind ik ook dat er een middel voor moet zijn om die vervelende afscheiding te stoppen totdat.....mijn huisarts mij vertelde dat ik iets van moedernatuur niet moet proberen te "genezen". Hij vertelde mij dat het bij sommige vrouwen zo erg is dat ze altijd een maandverband moeten dragen. Nou, ik ben dus een van die vrouwen. Ik draag ook altijd een inlegkruisje. Wat ik wel op moet letten en deze om de uur te verschonen en dan is het aanzienlijk minder geworden....of het zit gewoon tussen mijn oren dat het minder is geworden. Veel kan ik jou niet helpen!!

label.Geplaatst op 2005-06-04 14:16:56


Ik heb ook last van deze afscheiding. Hoewel ik het in mijn geval niet zo zeer als een last zie. Ik zorg dat ik me goed schoon houd, af en toe een inlegkruisje draag en vaak onderbroekje wissel. Dat laatste is vooral leuk omdat je dan een reden hebt om te gaan winkelen voor leuke broekjes.Ik heb niet zo vaak last van afscheiding. vaak komt het voor omdat ik sexueel opgewonden raak. Sommige afscheiding is niet reuk en kleurloos. Zodra dat me opvalt ga ik naar de wc en maak mezelf schoon. Van Lactacyd kun je ook de doekjes kopen die apart verpakt zijn en die je dus overal kan meenemen. Erg handig. Bovendien hoeft het niet van Lactacyd te zijn. Die van het Kruidvat zijn ook goed en goedkoper. Ik merk het wel als je er meer over wilt praten. Succes.

label.Geplaatst op 2005-06-04 16:46:44


hoi dit probleem komt vaker voor ik raad u aan om een huid test te doen dat zijn stoffen die op uw rug word verbonden na een week komt u terug bij de dermataloog als het stofje rood word wil dat zeggen welke stof u niet tegen kan dat verschikkelijk jeukt tijdens die week mag u niet in bad anders laten de plijsters los. u zegt ook dat u vanaf u 11de jaar ongesteld bent dit kan aan uw baarmoeder liggen aan uw eierstokken ook hier voor moet u een keer zich door huisarts laten onderzoeken. het is belangrijk dat u wanneer u op staat en naar bed gaat dat u minstens 2x per dag in bad gaat, zo dat de klachten wat minder worden.

label.Geplaatst op 2005-07-09 17:00:10


Bedankt voor de reactie. Dan weet ik dat er 'gelukkig' meer mensen met dit probleem zijn en dat ook jouw huisarts eigenlijk toegeeft dat er niks aan te doen is. Toch heel erg vervelend dat die inlegkruisjes nodig zijn!

label.Geplaatst op 2005-06-16 19:03:35


Vocht van opwinding is volgens mij wel weer een beetje anders dan afscheiding, maar het is allebei sowieso maar niks. Die doekjes zijn misschien wel handig om bij je te hebben ja. Die ga ik ook nog even uitproberen, bedankt voor de tip! En van broekjes wisselen zou ik evt. na mijn werk kunnen doen. Op je werk doe je dat toch ook weer niet gauw. Inderdaad een leuke reden om te winkelen!

label.Geplaatst op 2005-06-16 19:08:01


Hallo dames, Even een tip, teveel gebruik maken van Lactacid of andere middelen is niet aan te raden hoor, ik ben zelf in de overgang en heb daardoor veel last van overmatige afscheiding. We hebben namelijk ook bacterieen bij ons die we nodig hebben en als we die wegwassen wordt er alleen een probleem bij gemaakt. Wat ik aan zou willen raden omdat het bij mij heel goed helpt is je gewoon dagelijks te douchen en dan de vaginale douche gebruiken maar zonder de Lactacid of een ander middel erin, alleen met water dus, je merkt het verschil meteen, ik hoop dat iemand hier iets aan heeft. Groetjes Snopie

label.Geplaatst op 2005-08-03 18:49:40


Het is graag gedaan hoor. Ik begrijp gewoon hoe je je voelt en als ik je er een beetje mee kan helpen, dan graag. Het komt wel goed, laat het je leven niet door leiden.

label.Geplaatst op 2005-06-16 20:33:05

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren