© 2024 solvo B.V.

Vaginale afscheiding

Dag Allemaal, Ik wil contact opnemen met meisje die net als mij erg last hebben van vaginale afscheiding die er van af zijn. Ik heb van mijn huisarts al antibiotica gekregen maar het heeft niets geholpen. Nou is mij vraag.. weten jullie wat andere middelen die wel helpen. Ik vind dit gewoon harstikke vervelend. Ik ben nog maagd. Groetjes Sara


Misschien ben je pas op latere leeftijd ongesteld geworden? bv op je 17de? Ik was op mijn 11de voor het eest ongesteld, en ik weet nog wel, dat ik ongeveer tot mijn 19de afscheiding heb gehad. Dat hoort bij de pubertijd. Nu ben ik half de 40 en heb me laten voorlichten over overgang (wat ik gelukkig nog niet heb), en die vriendin (van 52) zei, dat in de overgang alles weer teruggaat zoals toen je een jong meisje was, dus onregelmatig ongesteld, en afscheiding. Over een paar jaar zal je het niet meer hebben, als je je iedere dag schoonspoelt. Heb ik nl ook. Ik heb nooit afscheiding meer, maar als ik me door omstandigheden 1 dag niet kan schoonspoelen (lekker met de douche of fles water), dan krijg ik ook afscheiding. Dus ik denk, dat het bij jou gewoon jeugdigheid is.......

label.Geplaatst op 2003-12-18 11:14:17


Hallo Sara, als de afscheiding kleurloos én geurloos is, dan is dat een normale afscheiding. Echter omdat je al antibiotica hebt gekregen denk ik dat het toch wat anders is. Wat je kunt vragen is om een kweek te laten maken zodat ze de juiste medicatie kunnen geven. Of anders een verwijzing naar de gyneacoloog, beter 1x teveel dan 1x te weinig.Veel sterkte, Misty Voor Aimee; in de overgang heb je wel last van onregelmatige menstruatie´s, maar niet persé afscheiding. Dat ligt bij iedereen anders namelijk, mijn vriendinnen en ikzelf hebben daar nooit last van gehad. Zelfs nu niet ná de overgang, dus niet iedereen reageert hetzelfde, groetjes Misty

label.Geplaatst op 2003-12-19 10:01:55


Nee ik ben nog niet geweest... maar krijg ik den weer medicijnen bij het ziekenhuis. Groetjes Sara

label.Geplaatst op 2004-01-09 11:35:34


Dag Misty, Ik heb al een kweek genomen.. maar niets is er uit gekomen. En ik durf ook niet naar een gynogoloog omdat ik nog maagd ben en ik dat ook moet blijven voor mijn huwelijk. Ik was volgens mij 16 jaar toen ik ongesteld was. En is gewoon wit van kleur.

label.Geplaatst op 2003-12-19 13:01:13


Hallo Sarah, eigenlijk had ik gehoopt dat je de stap al genomen had. Wat een gyneacoloog zou kunnen doen is wat weefsel afnemen en dat laten onderzoeken. Uit wat het onderzoek oplevert word de behandeling bepaald. NOGMAALS JE WORD NIET ONTMAAGD, en je kunt om een vrouwelijke arts vragen. Mijn advies vraag om een verwijzing, en laat het verder uitzoeken. Veel sterkte, groetjes Misty

label.Geplaatst op 2004-01-10 13:19:47


Hallo Sara, bij een gyneacoloog word je niet gelijk ontmaagd door een onderzoek hoor. Dat is een misverstand van vele jonge mensen. Als de afscheiding wit is, en een beetje korrelig, zou ik toch die stap nemen. Ik wil je niet bang maken, maar zoals ik al schreef beter 1x teveel dan 1x te weinig. Je kunt overigens om een vrouwelijke arts vragen. Dat respecteerd men in de meeste ziekenhuizen. Er moet dan wel een vrouwelijke arts zijn natuurlijk. Groetjes Misty

label.Geplaatst op 2003-12-19 21:51:14


Een gyneacoloog zal jou nooit ontmaagden, dat mag niet, dus daar hoef je nooit bang voor te zijn. Stel je voor dat dat zo zou zijn! Je kunt ook een vrouwelijke gyneacoloog vragen en zeggen dat je bang bent dat ze je ontmaagd, dat vindt ze helemaal niet gek, en dan zal ze je geruststellen.

label.Geplaatst op 2004-01-02 21:24:11


Aimee, het is zowat een kopie van mijn bericht. Voegt toch niets toe voor Sara. Ze zal inmiddels ook wel haar stappen ondernomen hebben, aangezien ze niet meer heeft gereageerd. Misty

label.Geplaatst op 2004-01-02 21:30:13


Ja maar ik vind het leuk om jou berichten te copieeren ;)

label.Geplaatst op 2004-01-06 18:25:39


Aimee,Waarom vind je het leuk om berichten te kopieren ,kun je zelf niets bedenken???? Noah

label.Geplaatst op 2004-03-22 14:33:38

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren