© 2024 solvo B.V.

Van pil veranderen, maar naar welke?

Hallo Ik gebruik momenteel microgynon 30, maar ik heb erg last van een droge vagina en dat ik veel minder zin in seks heb dan tijdens mijn stopweek. Ik slik al bijna 10 jaar de pil en ik wil het ook wel blijven slikken (lekker makkelijk als ik een maandje ongesteldheid wil overslaan), maar ik ben deze bijwerkingen nu toch wel zat. Weet iemand een pil die deze bijwerkingen niet heeft en toch even betrouwbaar is? Alvast bedankt. Groetjes Chiara


Hallo, Ja ik weet niet niet of jij al kinderen hebt maar ik ben overgeschakeld op een spiraal Mirena, dat geeft continu een kleine dosis hormonen vrij in de baarmoeder en daardoor blijven je maandstonden volledig weg!! Anders: mijn dochter gebruikt nu Meliane en is daar zeer tevreden over! groetjes, Lu

label.Geplaatst op 2006-04-08 10:51:51


Hoi, Toevallig heb ik ook dezelfde pil geslikt als jou en ben overgestapt naar Medicon. Ik slik die nu 2 maanden en mijn "droogheid" is gelukkig afgenomen! Maar mijn huisartst vertelde dat het altijd een beetje afmeten en afwachten is qua wisselen van pil, want iedereen heeft een ander lichaam en is dus individueel. Ik kan wel zeggen dat medicon goed is, maar jij zal misschien geen verschil voelen?! Je moet in ieder geval geen 3e generatiepil aannemen want dan loop je meer kans op Trombose! Kort gezegd: gewoon naar je huisarts gaan en om advies vragen! Ik wilde ook van mijn "droogheid" af.

label.Geplaatst op 2006-04-30 20:15:08


Ook ik had klachten toen ik de microgynon 30 gebruikte. Op aan raden van de huisarts ben ik toen overgestapt op de mercilon. Dit is een vrij lichte pil net als de microgynon 30. Mij bevalt deze pil erg goed. Deze pil is alleen wel twee keer zo duur als de microgynon, dus als je deze niet vergoed krijgt kan dat een nadeel zijn. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

label.Geplaatst op 2006-05-16 14:10:37

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren