© 2024 solvo B.V.

Voorhuidprobleem

Goedemorgen, Graag vraag ik aandacht voor het volgende: ik heb last van pijn aan mijn voorhuid (alleen de linkerkant). Dit wordt altijd veroorzaakt door een zwelling van de voorhuid, waarmee ik ´s ochtends wakker word. Die zwelling heeft wat weg van een spaanse kraag, zij het dat ze altijd verdwijnt omdat ik mijn voorhuid goed kan terugschuiven. Ik heb met dit probleem reeds mijn huisarts bezocht die aan een schimmelinfectie dacht. Ik heb daar ook zalf voor gekregen. Hoewel het te vroeg is (anderhalve week) om er iets over te zeggen, heeft de zalf (ketoconazol ratiopharm crème) weinig effect. Hoe zeer mijn voorhuid opgezwollen is verschilt van dag tot dag en de zalf lijkt hierop geen helend effect te hebben. Ik heb overigens eerder (twee jaar geleden) een schimmelinfectie gehad op dezelfde plek, die verdween met gebruik van de zalf. Ik heb daarna, omdat mijn voorhuid nooit uit zichzelf afrolde bij erectie en wat vernauwd was, zo´n tweeëneenhalve week hormoonzalf gebruikt (welk type weet ik niet meer), op aanraden van de huisarts, om de voorhuid losser te maken. Ik ben daarmee gestopt, omdat ik een keer een enorme zwelling van de voorhuid kreeg, die ik als bijwerking beschouwde. Sindsdien rolt de voorhuid toch bij erectie altijd goed af. Mijn vermoeden is dat de huid opzwelt naar aanleiding van nachterecties, waarna de huid niet uit zichzelf meer terugschuift. Ik kan daarbij nog opmerken dat mijn voorhuid, anders dan vroeger, niet de gehele eikel meer bedekt, maar het topje vrijlaat. In erectie kan ik trouwens de voorhuid wel over de eikel schuiven, maar dit is niet echt een prettig gevoel (enigzins pijnlijk). Is het wel of niet normaal dat bij onbesneden mannen de voorhuid in erectie niet makkelijk terug over de eikel gaat. Ik vind hier weinig informatie over. Ik begrijp dat besnijdenis wellicht de beste oplossing is, maar graag probeer ik eerst alternatieven. Het vreemde is dat ik enerzijds een lossere voorhuid heb, maar anderszijds klachten die ik eerst niet had. Heeft iemand een goede tip? Alvast bij voorbaat hartelijk dank. Hartelijke groet, Thomas


Ik denk dat de voorhuid toch een beetje te nauw is.Normaal gesproken moet je die makkelijk heen en weer kunnen schuiven,wel of geen erectie. Ws is een besnijdenis inderdaad de beste oplossing..

label.Geplaatst op 2007-06-14 12:03:41


Een te nauwe voorhuid, daar hebben heel wat mannen last van. Als u er permanent van verlost wenst te worden dan is feitelijk alleen besnijden de oplossing. In de Ver. Staten SCHIJNT het heel normaal te zijn dat mannen zo van rond de 40 zich alsnog laten besnijden. Waarom pas rond deze leeftijd? 'k Zou het niet weten.

label.Geplaatst op 2007-06-14 20:36:00

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren