© 2024 solvo B.V.

Voorvocht/ gebruik pil

Hallo, Mijn vriendin en ik zitten met een vraag. We zijn al enkele maanden seksueel actief en mijn vriendin slikt de pil (micogynon 30). Nu is het zo dat ze de methode : voor het zingen de kerk uit\\\" wil toepassen omdat ze de pil niet geheel vertrouwd. Dat doen we dus ook al vanaf het begin. Maar in mijn optiek is die methode niet consequent aangezien er in voorvocht doorgaans ook zaadcellen zitten. Dat was haar niet bekend, we hebben het geval gisteren besproken. Nu wil ik graag weten in hoeverre de pil betrouwbaar is, als ik er niet uitga tijdens de ejaculatie. We twijfelen. Of we gaan condooms gebruiken of we gaan \\\"voor het zingen de kerk uit\\\" niet meer toepassen. Alvast bedankt voor jullie reacties! Groet!


Beste jongen, waar dient de pil voor? Juist, anticonceptie. Dat wil zeggen dat vrouwen de pil slikken om gewoon sex te kunnen hebben zonder zwanger te raken. Is de pil 100% betrouwbaar? Nee. Maar geen enkele anticonceptiemethode is 100% betrouwbaar. Er kan altijd iets fout gaan. Maar de pil is bij goed slikken behoorlijk betrouwbaar. Voor het zingen de kerk uitgaan zal het risico op een zwangerschap in ieder geval bijna niet kleiner maken. Dus terugtrekken is sowieso geen optie. De pil is veilig genoeg. Wil je meer zekerheid, dan kan je een condoom erbij gebruiken, maar ook dan heb je GEEN 100% zekerheid. Bedenk je ook dat heel veel koppels gewoon sex hebben, waarbij de vrouw alleen de pil slikt, zonder verdere fratsen of manoevres.

label.Geplaatst op 2004-11-22 23:21:30

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren