© 2024 solvo B.V.

Zwanger worden

Heb een kind maar zou toch nog graag een kind willen. Mijn vraag is dit mogelijk ben zelf 40 jaar en mijn partner 43 jaar.


Hallo, Ja het is mogelijk om zwanger te kunnen worden nog, hou er wel rekening mee dat als je boven de 40 ben een zwangerschap een risico met zich meebrengt. Je word dan ook vaak getest (indien zwangerschap) hoe de toestand is van de vrucht (dus op bepaalde ziektes e.d). Het kan voorkomen dat wanneer een vrouw boven de 40 is (volgens ligt de grens zelfs bij 35) een "ongezond, ziek" kindje zou kunnen krijgen, maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik hoop dat je hier wat mee kan. Groetjes Jacqueline

label.Geplaatst op 2003-07-14 16:43:11


Ik heb 3 kinderen gekregen en ben 4 keer zwanger geweesd tussen mijn 22 ste en 27ste jaar. Ik hoefde maar een klap op de bibs te krijgen en ik was zwanger. Op mijn 36ste wilde ik nog een kindje (van dezelfde man) en er kwam niks. Er mankeerde aan mij en aan mijn man niks. Op mijn 43ste ben ik maar weer de pil gaan slikken.(Ik wil je niet down praten, maar mijn dokter zei altijd dat je het beste voor je 30ste kinderen kan krijgen, na je 25ste neemt de vruchtbaarheid al ietsjes af en na je 40ste is de kans miniem, maar je weet: Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, ik ken een Turkse vrouw, die heeft 11 kinderen en de jongste kreeg ze op haar 52ste)

label.Geplaatst op 2003-09-03 16:48:48

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren