© 2024 solvo B.V.

Besnijdenis

Ik wil graag besneden worden,al is daar geen reden voor. Ik heb zelf mijn voorhuid achter de eikel gedaan,en dat is al jaren zo.Maar nu wil ik dat teveel voorhuid weg hebben. Nu ben ik bang dat mijn huisdokter zal zeggen dat ik niet besneden hoeft te worden omdat mij eikel altijd al bloot is. Heeft iemand dit ook al mee gemaakt? vriendelijke groet i


hallo Roy, Als je zeker weet dat je je wilt laten besnijden dan kun je toch rustig naar de huisarts gaan????succes

label.Geplaatst op 2003-07-30 07:56:54


via mijn huisarts ben ik bij de uroloog geweest. Die had daar geen moeite mee om mij te besnijden. Nu wordt ik binnen kort eindelijk besneden iets wat ik al jaren graag wil,nu is het zover

label.Geplaatst op 2003-09-09 09:52:37


Hoi, mijn man en een van mijn zonen zijn ook besneden. Als het niet om medische redenen is, moet je wel 75% zelf betalen, geloof ik, anders is het gratisch. Het is geen pretje, met al die hechtingen, maar achteraf heb je er wel profeit van, het is nl schoner en prettiger voor je vrouw, bovendien hebben vrouwen van besneden mannen nauwelijks kans op baarmoederhalskanker, zei mijn huisarts. Maar, sterkte, het is ff 3 weken afzien, enne vraag voor de eerste 3 dagen GOEDE pijnstillers, codeine of zo, geen paracetamol, want dat helpt niet.

label.Geplaatst op 2003-09-09 11:31:02


Hoi aimee bedankt voor je informatie. Moest U ook met U kinderen 75% betalen? Voor mij is het besnijden niet medisch,maar omdat ik hart patient ben is het wel medisch geworden. Daarom moest ik van mij huisarts naar het ziekenhuis.Dus daar heb ik dan weer geluk mee.Maar ik denk dat het voor mij best wel mee valt,omdat mij eikel toch al bloot is wat ik zelf heb gedaan.Maar toch bedankt voor je informatie. groetjes roy

label.Geplaatst op 2003-09-09 19:13:18


Nee, omdat de voorhuid te nauw was, en daardoor geslachtsgemeenschap niet ging, was het een medische reden en kostte het niks. Het gaat onder plaatselijke verdoving, en de ingreep zelf duurt ongeveer een kwartier. Alleen de verdovingsprik voel je, en als dat niet goed werkt, krijg je er nog een prik bij. Dus dat is net zo'n prik als van de tandarts. Je moet er wel bijzeggen dat je het aan je hart hebt. Dan ga je naar huis, maar zorg wel dat er iemand bij je is als dat kan. En dan moet je de eerste 2 weken rustig aan doen, dus niet werken of sporten of brommerrijden. Ik weet niet of u een jonge knul bent of een oude man. Maar je kan beter wat jonger zijn, dan is het het minst erg. De hechtingen lossen na 2 a 3 weken vanzelf op. Na 1 week moet je het ff aan de dokter laten zien.

label.Geplaatst op 2003-09-10 09:41:34

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren