© 2024 solvo B.V.

Blaas onderzoek

Goedendag, ik heb bloed in mijn urine, niet zichtbaar maar wel micro... nu wil de arts in het ziekenhuis kijken in mijn blaas. Ik vroeg hem of t zeer doen: zijn antwoord:.. ik zou er zelf niet op willen liggen!.. hij zei t wel lacherig.. Ik ben bang en onzeker.. is t trouwens altijd zo dat bloed in urine voor 99 % kans is op blaaspoliepen? Dank jullie wel. Emmy


Hallo,zelf heb ik ook altijd bloed in mijn urine,en de oorzaak is tot nog toe onbekend.Wel kan ik uit eigen ervaring zeggen dat een blaasonderzoek absoluut niet pijnlijk is,vervelend hooguit,omdat zij koud water in de blaas laten lopen.Ik kan helaas dus geen antwoord geven wat de polipen betreft,maar maak je geen zorgen over het onderzoek.Fijne h-arts trouwens!!

label.Geplaatst op 2010-09-03 01:43:16


Het onderzoek is zeker niet pijnlijk maar kan voor jou misschien wel lastig zijn omdat je er tegen op ziet. Probeer je zoveel mogelijk te ontspannen. Het is belangrijk dat ze de oorzaak van het microscopische bloedverlies ook wel hematurie genoemd gaan achterhalen. En, nee het is zeker niet zo dat het 99 % kanker is. Bloedverlies kan ook onschuldig zijn zoals bijvoorbeeld bij een beschadiging van enkele filtertjes (glomeruli) in de nier, waardoor er lekkage optreedt van bloedcellen in de urine. Hematurie kan hinderlijk zijn zoals bijvoorbeeld bij een blaas of nierontsteking of bij een afdalende niersteen. Hematurie kan zoals je zelf aangeeft ook veroorzaakt wordendoor een kwaadaardige verandering in de nier of blaas.Daarom is het belangrijk dat hier verder onderzoek naar gedaan wordt. Vaak is de reden niet eens te achterhalen. Veel succes.

label.Geplaatst op 2010-09-03 08:46:35


Bij mij is drie weken geleden bloed in de urine gezien. Daar maak je je goed ongerust over maar na een Ct-scan bleken er geen aandoeningen aan nieren, urineleiders, lever of alvleesklier te zijn. Na een verwijdering van tumoren in de blaas in 2008 is elke drie maanden de blaas gecontroleerd. Dat is, zoals al eerder gemeld, niet pijnlijk, omdat de plasbuis verdoofd wordt. Alleen de doorgang van het deel waar de prostaat omheen zit kan, als de prostaat vergroot is, even een vervelend maar niet pijnlijk gevoel geven. 't Is meer het idee, wat je verontrust. Hoe meer je je ontspant, hoe makkelijker het gaat.

label.Geplaatst op 2010-09-03 11:13:52


Er zijn 2 voornamelijke oorzaak van prostaatvergroting, prostatitis (prostaatontsteking), blaaskanker of prostaatkanker. Waarom gaat een prostaat vergroot? Hoe is het verhouding prostaat en de blaas? Wie het weet dan hoeft geen 30 jaar dit ziekte te lijden

label.Geplaatst op 2010-09-03 15:08:13


Ten eerste zou ik willen vragen aan Thomas11 om eerst gewoon nederlands te leren schrijven voordat je verder gaat met berichten plaatsen, aangezien het onbegrijpelijke berichten zijn. Ten tweede is Emmy denk ik een vrouw?Dus de prostaat hoeven we hier niet te bespreken. Een blaasonderzoek(ofwel cystoscopie)is niet heel pijnlijk,hooguit een vervelend gevoel.Het is wel zaak om te laten kijken wat de oorzaak vh bloedverlies is.Beter om dat niet op zijn beloop telaten.Succes ermee!

label.Geplaatst op 2010-09-06 14:01:37


Dank je wel Nurse. Ik heb inderdaad mijn blaasonderzoek al gehad, en die zag er prachtig uit. Ze gaan nu wel verder onderzoeken dus een ct scan met vloeistof in mijn arm. Ben wel erg zenuwachtig omdat je niet weet wat ze vinden, ik heb wel gehoord dat t soms wel voorkomt dat er bij vrouwen bloed in de urine zit. Dank je wel, vriendelijke groetjes Emmy

label.Geplaatst op 2010-09-06 17:20:03


Ik heb wel veel pijn gehad bij dit onderzoek maar dat komt omdat ik een vernauwde urineleider heb. Was erg pijnlijk maar wel door heen te komen hoor! Succes er mee!

label.Geplaatst op 2010-10-07 13:03:58

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren