© 2024 solvo B.V.

Blaasonderzoek??

Beste mensen, Ik heb al redelijk vaak blaasontsteking gehad. Sommige medicijnen helpen nietmeer omdat ik zovaak dat medicijn heb gehad. Ik heb het 4 weken geleden 2 x achterelkaar gehad was er net een week vanaf en toen begon het weer. Mijn oma heeft het constant. Die is naar een uroloog gegaan en een blaasonderzoek laten doen waaruit bleek dat zij een kleine blaas heeft en teveel bacterien achterlaat. Moet ik nadat ik zovaak dit ook heb gehad ook naar een uroloog? Graag reacties!!!!!!! Groetjes


Laat je via de huisarts inderdaad maar eens doorsturen naar een uroloog.Die kan bekijken wat evt de oorzaak is en er wat aan doen.

label.Geplaatst op 2005-10-12 12:07:03


Hallo. Ik heb ook extreem veel blaasontstekingen gehad. De ene was weg en week later diende de volgende ontsteking zich weer aan. Ik zat constant onder de antibiotica. Ik ben toen bij de uroloog terecht gekomen die tijdens een blaasonderzoek constateerde dat er steeds na het plassen wat urine bleef staan in de blaas, en dat zorgde dus voor constante ontstekingen. Ik heb toen een kleine ingreep gehad van een kwartiertje waarbij mijn blaas ruimer werd gemaakt zodat er geen urine bleef staan. Er zat als het ware een randje in mijn blaas waarachter steeds wat urine bleef staan. Ik kon nooit echt alles eruit plassen. Het heette destijds een otusoperatie. Na een kwartiertje onder narcose te zijn geweest was het leed geleden. Ik heb sindsdien, 25 jaar geleden, geen of heel weinig blaasontstekingen meer gehad. Verder kun je ook granberry\'s slikken of probiotica. Dat zijn goede bacterien die er voor zorgen dan niet alle goed bacterien dood gaan als je zo vaak antibiotica slikt. Die maken namelijk alle bacterien dood ook de goede. Dan hoeft er maar iets van een bacterie uit je darmen de blaas in te kruipen of je hebt al weer een nieuwe blaasontsteking te pakken omdat er geen goede bacterien zijn die ze kunnen aanpakken. het is een lange reactie geworden ik hoop dat je het nog een beetje snapt allemaal.Wil je nog iets weten dan vraag je het maar hoor.

label.Geplaatst op 2005-10-17 10:35:41


Hoi, Voor een blaasontsteking moet je nu inderdaad anti-biotica slikken. Maar om een blaasontsteking te voorkomen hebben heel veel mensen baat bij het drinken van cranberrysap. Groetjes, Cosy

label.Geplaatst op 2005-10-14 18:33:42

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren