© 2024 solvo B.V.

Blaasonsteking.

Ik maak mij best zorgen,ook al zegt een verpleegkundige dat ik dat niet moet doen.Mijn blaasfuntie heeft een flinke dauw gehad waardoor ik zelf moet katheteriseren 4x per dag,dat is op zich al balen.Nu heb ik blijkbaar ook een blaasonsteking waar ik eigenlijk op kon wachten.Dit is sinds zaterdagavond met een stekend branderig gevoel in mijn onderbuik onstaan.Bij de doktersdienst kwam een blaasonsteking uit de test,dus dat zal wel.De antibiotica die ik al gebruikte is verhoogd,maar op moment van schrijven is het nog niet minder geworden.Ik vraag mij af waneer deze waanzin stopt?Ik bedoel hoelang duurt het voor een blaas herstelt,als ik de rest van mijn leven dat zelf moet doen incl.de bijbehorende blaasonstekingen wil ik dat graag zo snel weten dan ook.Voor mijn blaasonsteking had ik retentie van 100-200 maar vandaag al 2x een halve liter.Dit in combintatie met de niet complete zaadlozingen maak ik mij hier ernstig zorgen over.Binnenkort heb ik een blaas/krachtonderzoek,ook zoiets waar ik toch wel behoorlijk tegen op zie.Iemand met info,graag. Groeten.


Hoi Ik werk als verplk. op de poli urologie. Ik heb meteen een vraag. Is uw urine al op kweek gezet? Meestal word er bij een huisarts nl alleen een sediment gedaan. Hieraan kan je wel zien of iemand een blaasontsteking heeft,maar niet welke bacterie er in de urine zit en welke antibiotica hierop reageert. Zo'n kweekuitslag duurt alleen wel 3-5 dagen.Maar dan krijgt u wel meteen de goede antibitica. Het vervelende bij catheteriseren is het verhoogde risico op blaasontstekingen en dat ondanks hygienisch werken. Wat u zou kunnen vragen aan uw arts is een onderhoudsdossering antibiotica. Dat betekent wel elek dag medicijnen,maar voorkomt vaak een nieuwe blaasontsteking. Daarnaast is goed drinken (maar dat is waarschijnlijk wel bekend) belangrijk. Ook wil extra vitamine c of cranberrysap wel eens helpen. Sterkte lilian

label.Geplaatst op 2006-05-17 17:50:46

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren