© 2024 solvo B.V.

Blaasprobleem?

Ik weet niet goed waar ik dit probleem kan plaatsen, maar ik denk dat het toch het meeste neigt naar iets met m\'n blaas (en een beetje een psychologisch iets). Sinds zo\'n 4 jaar ondertussen alweer, heb ik het domme probleem dat ik het gevoel krijg dat ik naar de wc moet op momenten waarvan ik weet dat het niet zomaar mogelijk is. Zoals tijdens een lange treinreis van een uur of meer is het geen punt, aangezien ik weet dat ik indien nodig naar de wc kan. Maar een busreis van 10 minuutjes kan daarentegen wel voor de problemen zorgen. Hetzelfde geld zodoende ook voor auto-rijden. (waarbij het erger is als ik bijrijder ben, dan als ik zelf rijd en meer afgeleid ben daardoor) Ik weet bij mezelf ook wel heel goed dat als je moet (of het gevoel hebt) dat je altijd ergens kan stoppen met de auto, of de eerste de beste halte uit de bus kan stappen. Het is alleen een beetje alsof ik mezelf het probleem opleg als het ware... m.a.w. dat ik wel weet dat de mogelijkheden er vrijwel altijd zijn om naar de wc ergens te gaan, maar dat ik die ook zelf direct weer opzij schuif. Het is in alle jaren nog nooit fout gegaan met het ophouden, maar toch blijf het in bepaalde situaties erg vervelend (kleinschalige colleges waar je niet zomaar weg kunt lopen, auto-/busritten) waardoor ik steeds op die momenten met het vervelende gevoel zit. Heeft iemand misschien tips o.i.d. die me kunnen helpen van het probleem af te komen?

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren