© 2024 solvo B.V.

Brandende blaasuitgangpijn en vaginale jeuk

Ik heb al een hele tijd last van brandende blaasuitgangpijn en steeds terugkerende vaginale jeuk.Ik ben al meerdere keren behandeld met antibiotica en diflucan voor schimmelinfekties ,sinds 5 maanden heb ik de Mirenaspiraal en het lijkt wel of de klachten zijn toegenomen kan dit?Verder heb ik al van alles geprobeerd van cranberrycapsules,tot wassen en strijken van het ondergoed,spoelen,cremes,bekkenbodemoefeningen,uitplassen naar het vrijen,antibioticapilletje na het vrijen etc...maar het gaat maar niet over en ik word er moedeloos van.


er zijn heel veel vrouwen die last hebben van vaginale schimmelinfecties. Ik zelf heb het ook een aantal keer gehad. Maar die brandende blaasuitgang lijkt mij meer een ontsteking aan de urine leider. Heb ik zelf ook als eens gehad. Om dit uit te sluiten moet je er meer naar de huisarts. Neem ochtendurine mee en hij ziet het zo. je moet daar echt mee weg, want als het een ontsteking is kan je dadelijk ook met een blaasontsteking of nog erger nierbekontsteking zitten. dat moet je niet verwaarlozen. Wat betreft die spiraal dat heb ik wel eens gehoord dat dat kan gaan irriteren. Je kunt ook een prikpil in plaats van een spiraal dan ben je er toch weer voor een jaar vanaf. Ik ben zelf niet zo voor spiraaljes. voor de schimmelinfectie zelf, ik weet niet of je een vaste relatie hebt? maar wanneer je niet met extra bescherming vrijd dan zal je partner toch ook aan het zalfje moeten geloven. Mijn arts vertelde me dat het niet onder de soa`s valt maar een schimmel blijft een schimmel en dat plant zich voort met sporen. Toen mijn vriend zichzelf ook behandelde heb ik er nooit geen last meer van gehad. Dus vraag er is na bij je arts. Jullie blijven elkaar besmetten wanneer dit het geval is. Heb je wel eens lactacyt gebruikt? dit hielp mij ook enorm. En soms is het een hormonale factor die meespeelt daar kun je weinig aan doen. de mogelijkheden moet je dan met je huisarts bespreken. Kijk wanneer je met dezelfde antibiotica blijft proberen om de schimmel weg te krijgen kan die schimmel resistent worden voor de antibiotica. dan zul je een andere soort moeten gebruiken, ook dit met je arts bespreken. Ik hoop dat er wat bruikbare tips bijzitten. En dat je er wat mee kunt. veel succes ermee groetjes sally

label.Geplaatst op 2003-09-30 19:50:31


hoi,met het vorige bericht ben ik het helemaal niet eens,heb zelf chronisch onstekingen aan de blaas en een urineleider die onstoken is ,is niet aantoonbaar in de urine,dit is zelfs gebleken in het ziekenhuis!maar het word meestal wel een blaasonsteking,feit is om die niet te verwaarlozen( sommige mensen lopen 2 jaar met een blaasonsteking) maar van de antibiotica kuren krijg je ook weer een candidia,dus het is slim als je een kuur heb,om ook een schimmelmiddel te gebruiken,het is slim om je partner ook te behandelen en let op met zeep rpoducten.dat je er moedelloos van word kan ik me goed voorstellen

label.Geplaatst op 2003-10-18 19:29:58


Hallo, Je bent nu al bijna een jaar verder. Ik was benieuwd of je nog die klachten heb en heb je het zo gelaten of heb je je verder onderzocht? Ik benieuwd want ik heb ongeveer het zelfde. Dus ik hoop dat je reageert. Groetjes

label.Geplaatst op 2004-01-20 09:45:32

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren