© 2024 solvo B.V.

Finasteride na dertig jaar nog effectief ?

Ik gebruik sinds 1979, dus ruim dertig jaar, finasteride om de vergroting van de prostaat zo gering mogelijk te houden. Sinds dezelfde tijd slik ik proscar om dezelfde reden. Weet iemand of deze medicijnen na zo lange tijd nog effect hebben? Ik krijg namelijk steeds meer last van de prostaat, dat wil zeggen, moet steeds vaker plassen. De prostaat is blijkens een recente Ct-scan behoorlijk groot maar vertoont geen verdachte ontwikkeling. Ben benieuwd of andere medicatie onderhand niet wenselijk is. Ik stel de vraag hier, omdat ik al in negen maanden blaascontrole (om de 3 maanden) vergeet de vraag aan de uroloog te stellen.


Hallo Albert Artsen schrijven in eerste instantie meestal andere middelen voor namelijk de alfablokkers. Deze werken namelijk sneller dan finasteride, het effect daarvan merkt u binnen zes weken. Artsen schrijven finasteride voor als de prostaat sterk is vergroot, als de alfablokkers niet voldoende effect hebben en als u niet een operatie kunt of wilt ondergaan. Ik zou zeker met de uroloog in gesprek gaan of er geen alternatieven zijn voor finasteride. Groeten Jan Clabbers orthopeed.kno/heelkunde

label.Geplaatst op 2010-08-15 13:02:35


Ik zie nu pas de reactie op mijn vraag naar de werkzaamheid van proscar en finasteride. Dank ! Ik ga de uroloog cq huisarts vragen om andere medicatie. Aat.

label.Geplaatst op 2010-09-03 10:51:54

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren