© 2024 solvo B.V.

Help! Ik moet soms wel 30 keer plassen per dag...

Ik ben een vrouw van 28 en ik moet soms wel 30 keer per dag plassen. Ook \'s nachts vaak een keer of 6 en in de avond soms wel 10 keer in een uur. Het is niet dat het alleen aandrag is en een paar drupels, het is ook flink wat vocht dat ik verlies. Ik maak me er zorgen over want ik heb het gevoel dat ik meer plas dan drink. Ik weet ondertussen dat het van alcohol, koffie en thee erger wordt en dat ik een prikkelbare blaas heb, maar ik ga op vakantie naar Thailand en zie daar door dit probleem zo vreselijk tegenop. Is er medicatie? En waarom lijkt het alsof ik meer vocht verlies dan binnenkrijg? Vriendelijke groet Lett


lijkt me verstandig om langs de huisarts te gaan. wat het zou kunnen zijn weet ik niet , maar daar kom je hier ook niet achter. groetjes

label.Geplaatst op 2006-08-13 18:24:29


hoi, Ik zou inderdaad naar de huisarts gaan want kan allerlei oorzaken hebben. Succes!

label.Geplaatst op 2006-08-18 09:18:22


Ja , hiervoor ben ik uiteindelijk bij de uroloog terecht gekomen. Dit kan een atone blaas betekenen, ;dat houdt in dat je denkt dat je goed uitgeplast hebt maar er een residu in je blaas achter blijft. Dit kan leiden tot frequente urineweginfecties. Je moet altijd de tijd nemen om heel rustig uit te plassen. Oefeningen doen met je bekkenbodem, dus knijpen en plassen- tijdens het plassen. Je urine controleren met strips of je geen stiekeme infecties hebt ,die moeten dan behandeld worden(huisarts) en accepteren dat je nu eenmaal vaker moet plassen dan een ander. Ik kan er goed mee leven, vind het ook erg vaak maar ja. Als je een infectie hebt (zoveel mogelijk vermijden) is veel rotter gevoel,( branden en koorts en koude rillingen.) Dus beslist niet minder gaan drinken (is juist slecht !!!) Goede vochtbalans is belangrijk !!

label.Geplaatst op 2006-09-02 18:38:08

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren